Deutschunterricht und Germanistik im litauischen Bildungssystem: eine Bestandsaufnahme

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Deutschunterricht und Germanistik im litauischen Bildungssystem: eine Bestandsaufnahme
Summary / Abstract:

LTStraipsnis skirtas vokiečių kalbos mokymui ir germanistikai Lietuvos švietimo sistemoje. Autorė siekia atskleisti, kokį vaidmenį vokiečių kalbų mokymas vaidina Lietuvos švietimo sistemoje, kokios pasirinkimo mokytis vokiečių kalbą tendencijos, kokios institucijos atsakingos už vokiečių kalbos populiarinimą Lietuvoje. Nagrinėjami istoriniai vokiečių kalbos mokymo Lietuvoje aspektai, pabrėžiant, kad germanistika Lietuvoje prasidėjo 16 amžiuje, vokiečių kalbą ėmus dėstyti Vilniaus universitete, tačiau dėl istorinių peripetijų apie tikrąją germanistikos pradžią galima kalbėti tik po 1922 metų, kai vokiečių kalbos imta mokyti dviejuose Kauno universiteto fakultetuose. Aptariamas vokiečių kalbos dėstymas karo ir pokario metais, sovietinėje Lietuvoje. Apžvelgiant dėstymo reformas po Nepriklausomybės atkūrimo, pabrėžiama, kad vokiečių kalbos studijos prarado anksčiau turėtą prestižą. Pirmuosius 10-15 atkurtos Lietuvos Nepriklausomybės metų autorė apibūdina kaip lietuviškos germanistikos stagnacijos metus, iš kurių pradėta vaduotis tik įsteigus Goethes institutą. Aptariama vokiečių kalbos mokymo situacija Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose. Pažymima, kad vokiečių kalba kaip antroji užsienio kalba pagal populiarumą yra antroje vietoje, po rusų kalbos. Aptariamos germanistikos studijos universitetuose, pažymint, kad jos siūlomos šešiuose Lietuvos universitetuose, o kompleksiškos studijos (bakalauro, magistro, doktorantūros) studijos vykdomos tik Vilniaus Universitete ir Vilniaus Pedagoginiame universitete.

ENThe paper focuses on German language teaching and German studies in the Lithuanian education system. The author aims to reveal the role played by teaching of the German language in the Lithuanian education system, the trends of the choice to learn German, and the institutions responsible for making the German language popular in Lithuania. The paper analyses the historical aspects of German language teaching in Lithuania, noting that German studies began in Lithuania back in the 16th c. after the German language was started to be taught at Vilnius University; however, due to historical peripaetia the actual beginning of German studies could be related to the period after 1922, when the German language was taught in two faculties of Kaunas University. The paper discusses German language teaching during the war and in the post-war period, in Soviet Lithuania. The overview of teaching reforms after restoration of independence notes that German language studies lost the prestige they had previously. The author describes the first 10–15 years of restored independence of Lithuania as the period of stagnation of German studies in Lithuania, which ended only after the Goethe-Institut was established. The situation of German language teaching in Lithuanian general education schools is discussed. The author notes that German as the second foreign language is second most popular language after Russian. The paper discusses German studies in universities, noting that these are offered in six Lithuanian universities, while integrated studies (bachelor, master, doctoral) are offered only at Vilnius University and Vilnius Pedagogical University.

ISSN:
1614-2608
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24082
Updated:
2021-02-28 11:36:43
Metrics:
Views: 21    Downloads: 4
Export: