School cultures as contexts for informal teacher learning

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
School cultures as contexts for informal teacher learning
In the Journal:
Teaching and teacher education. 2010, Vol. 26, iss. 2, p. 267-277
Keywords:
LT
Etnografija / Ethnography; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTPaprastai mokytojų neformalusis mokymasis vadinamas profesiniu mokymusi darbo vietoje arba profesiniu tobulėjimu. Straipsnyje pateiktas tyrimas yra grindžiamas prielaida, kad mokytojų profesinis tobulėjimas yra kritinis sistemingai švietimo reformai ir mokyklos kultūros tobulinimas orientuotas visų vaikų, visuomenės rezultatų pagerinimui. Mokytojai reikalauja mokymosi galimybių, siekdami nuolat tobulėti. Šio tyrimo tikslas yra prisidėti prie santykių tarp mokyklų aplinkos ir mokytojų profesinio tobulėjimo ir ištirti, kaip mokyklos kultūros sukuria mokytojų neformalaus mokymosi galimybes, kaip mokytojai jomis naudojasi. Tyrimas atliktas JAV ir Lietuvos mokyklose. Mokytojų neformalaus mokymosi palyginimas atspindi dviejų šalių kultūras bei tarptautinį ar pasaulio vaizdą. Socialinė-kultūrinė sistema suteikia įvairių galimybių mokytojų neformaliam mokymuisi. Tai priklauso nuo pagrindinių dominuojančių mokyklos kultūros aspektų, atspindinčių mokytojų požiūrį pedagogų neformalaus mokymosi galimybes: mokyklos misijos (filosofijos ir vertybių), mokymosi aplinkos, organizacinių priemonių, tradicijų ir profesinių santykių, suteikiančių ar nesuteikiančių galimybes mokytis vieniems iš kitų. Tyrimas atspindi šiuos pagrindinius mokyklos kultūros aspektus, skatinančius ir trukdančius neformalų mokytojų mokymąsi. Straipsnyje akcentuojama mokytojų neformalus mokymosi kaip profesinio tobulėjimo svarba ir siūlomi tolimesni tyrimai, kaip sukurti ir išlaikyti mokyklų infrastruktūrą.Reikšminiai žodžiai: Diskurso analizė; Etnografinis tyrimas, mokyklos kultūra, mokytojų mokymasis darbo vietoje; Mokyklos kultūra; Mokymosi kontekstas; Mokytojų darbo vieta; Neformalus profesinis mokymasis; Tarptautinis lyginamasis tyrimas; Comparative international study; Discourse analysis; Ethnographical research; Informal professional learning; Learning contexts; School culture; School's culture; Teacher's learning in work place; Teachers workplace.

ENIn general, informal learning of teachers is called vocational training at the workplace or professional improvement. The research presented in the article is based on the assumption that professional improvement of teachers is vital for the systemic reform of education, and the improvement of school culture is focused on the improvement of results of all children and the public. Teachers request possibilities for learning in order to professionally improve. This research is aimed to contribute to the improvement of relations between the environment of schools and professional improvement of teachers as well as to analyse the way school cultures develop possibilities for teachers’ informal learning and the way teachers use thereof. The research has been performed in schools of Lithuania and the USA. The comparison of informal learning of teachers of the both states reflects the cultures of the both states and their international and world view. The socio-cultural system provides a wide range of non-formal learning possibilities for teachers. It depends on the prevailing cultural aspects of the school, which reflect teachers’ attitudes towards possibilities for teachers’ informal learning: mission of the school (philosophy and virtues), learning environment, organisational means, traditions and professional relations providing or not providing possibilities for learning from each other. The research reflects these key aspects of school culture, which encourage or impede teachers’ learning. The article highlights the importance of teachers’ non-formal learning as the importance of professional improvement and offers research of how to create and maintain schools’ infrastructure.

ISSN:
0742-051X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23982
Updated:
2020-07-28 20:26:17
Metrics:
Views: 16
Export: