Darbingo amžiaus asmenų savęs, kaip srities profesinės specialisto, suvokimo ir dalyvavimo tęstiniame mokymesi sąveika

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Darbingo amžiaus asmenų savęs, kaip srities profesinės specialisto, suvokimo ir dalyvavimo tęstiniame mokymesi sąveika
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2009, Nr. 12, p. 153-165
Keywords:
LT
Profesinis rengimas / Vocational training; Suaugusiųjų mokymas / Adult education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, remiantis tyrimo duomenimis, siekta atskleisti savęs kaip profesinės srities specialisto suvokimą amžiaus, darbo stažo bei išsilavinimo aspektu. Jame atskleidžiama, kaip specialisto suvokimas siejasi su darbingo amžiaus asmenų dalyvavimu kvalifikacijos tobulinime (dažnumu, pasitenkinimu kursų lektoriais) ir jų siekiu mokytis ateityje. Tyrimo metu keltas tikslas – atskleisti savęs, kaip srities specialisto, suvokimo bei dalyvavimo tęstiniame mokymesi sąveiką. Tyrimo metodai: dokumentų, pedagoginės bei psichologinės literatūros analizė, anketa, koreliacinė bei grafinė duomenų analizė. Atliekant tyrimą buvo apklausta 1013 darbingo amžiaus Lietuvos moterų ir vyrų iš įvairių šalies vietovių (gyvenančių mieste, kaime ar miesto tipo gyvenvietėse). Atskleista, kad savęs, kaip specialisto, vertinimas – svarbus veiksnys, sąlygojantis darbingo amžiaus asmenų dalyvavimo kvalifikacijos tobulinime dažnumą, pasitenkinimą kvalifikacijos tobulinimo kursais, dėstytojų veikla. Savęs, kaip srities specialisto, vertinimas mažai veikia tiriamųjų ketinimus ateityje mokytis formaliuoju ar neformaliuoju būdu, bet sąlygoja apskritai ketinimą dalyvauti mokymesi. Dauguma tirtų darbingo amžiaus asmenų mano esą pakankamai geri savo srities specialistai. Aukštesnį išsilavinimą įgiję asmenys dažniau nei turintys žemesnį mano esą geri savo srities specialistai. Jauno amžiaus (iki 25 m.) respondentai dažniau nei kiti mano esą nepakankamai geri savo srities specialistai.Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Kvalifikacijos tobulinimas; Savęs kaip srities profesionalo suvokimas; Suaugusiųjų mokymasis; Adult's learning; Adults' learning; Perception of oneself; Qualification improvemen; Qualification improvement; The andragogue.

ENBased on the research data, the article seeks to reveal the self-perception of a specialist with regard to the aspects of age, work experience and education. The article reveals that the self-perception of a specialist is related to the participation of a person of working age in qualification improvement and aspiration for future learning possibilities. The goal of the research was to reveal the interaction of the perception of oneself as a field specialist and participation in continuous learning. Research methods: analysis of documents, pedagogical and psychological literature, a questionnaire, and a correlational and graphic data analysis. A total of 1013 of Lithuanian women and men of working age from various regions of the country (rural or urban residents) participated in the research. The results have revealed that the self-perception as a specialist is an important factor determining the frequency of participation of working age persons in qualification improvement, satisfaction with qualification improvement courses and the teachers’ activities. The self-evaluation as a specialist has little impact on the respondents’ intention to study in the future by means of formal or non-formal education. The majority of working age respondents believe they are good specialists of their field. People with higher education are usually more confident about the level of qualifications than those with lower education. Young respondents (before 25 years of age) more frequently doubt their qualifications in the field they work.

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Suaugusiųjų, siekiančių pradinio ir pagrindinio išsilavinimo, dalyvavimas formaliajame ugdyme / Romas Prakapas, Brigita Kairienė. Socialinis darbas. 2010, t. 9, Nr. 2, p. 93-100.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23976
Updated:
2018-12-17 12:37:15
Metrics:
Views: 19    Downloads: 4
Export: