Kodėl nesiseka man, bet sekasi mano draugui?

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kodėl nesiseka man, bet sekasi mano draugui?
In the Book:
Mokomės kartu. Šiauliai: Lucilijus, 2009. P. 36-44
Summary / Abstract:

LTSiekiant atskleisti, kodėl vaikams nevienodai gerai sekasi mokykloje bei siekiant pateikti rekomendacijas jiems ugdyti atsižvelgiant į skirtingą galvos smegenų pusrutulių asimetriją, pranešime gvildenami šie klausimai: ar galima pamokoje sukurti visiems mokiniams sėkmingo mokymosi aplinką; ar visiems vaikams tinka bendrai priimtos mokymo metodikos; ar galima tikėtis, kad visi mokiniai vienodai reaguos į mokytojo siūlomus metodus ir sąlygas? Kūrinyje aptariama funkcinės gaivos smegenų pusrutulių asimetrija ir jos dinamika pagal amžių, išryškinamas skirtingos galvos smegenų pusrutulių funkcinės asimetrijos mokinių mokymas. Analizė išryškino, kad abu pusrutuliai atlieka ypatingas funkcijas. Kairysis labiau susijęs su loginiais veiksmais, kalba ir geba veikti su nuosekliai gaunama informacija. Dešinysis daugiau atsakingas už emocinius, intuityvius veiksmus, geriau įvertina erdvinius ryšius ir gali iš karto aprėpti daug objektų. Sudėtinga veikla, sudėtingi moksliniai tyrimai, psichologijos studijos ir meninė kūryba įmanoma tik darniai bendradarbiaujant abiem pusrutuliams. Net skaitant paprastą apsakymą, veikia abu pusrutuliai – kairysis supranta žodžius ir išsiaiškina prasmę, o dešinysis – vertina humorą, emocinį turinį, vaizdinius. Taip pat reikia nepamiršti, kad kiekvienas pedagoginis procesas turi dvi puses. Jo sėkmė priklauso tiek nuo mokytojo, tiek nuo mokinio, nuo jų funkcinės smegenų veiklos.

ENWith a view to finding the answer why children progress differently at school and seeking to give recommendations about how they should be educated while taking into account the different asymmetry of their cerebral hemispheres, the presentation addresses the following questions: whether it is possible to create a successful learning class environment favourable to all pupils; whether the generally accepted teaching methods are suitable to all children; can we expect all the children to react to the proposed methods and conditions in the same way. The work examines the functional asymmetry of the cerebral hemispheres and its dynamics with respect to an individual age; it speaks about different education of pupils with different functional asymmetry of cerebral hemispheres. The analysis has revealed that both hemispheres perform special functions. Our left brain is more associated with logical actions, language and the ability to act on the basis of the consistently received information. The right brain is more responsible for emotional and intuitive actions, makes a better judgement of special relationships and can cover many objects at the same time. Complicated activities, sophisticated research and psychological studies as well as artistic creation are possible only when the two cerebral hemispheres co-operate. Even while reading a simple story, both hemispheres work: the left brain understands words and their meaning, whereas the right one understands humour, emotional content and images. It should also be noted that every pedagogical processes has two sides. Its successes depend both on the teacher and the student and the functional activities of their brains.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23486
Updated:
2022-11-06 15:00:20
Metrics:
Views: 36
Export: