The Inter-organizational industrial learning of Lithuanian furniture manufacturers in the value chains of the Baltic sea region

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Inter-organizational industrial learning of Lithuanian furniture manufacturers in the value chains of the Baltic sea region
Alternative Title:
Lietuvos baldų gamintojų tarporganizacinis industrinis mokymasis Baltijos jūros regiono vertės kūrimo grandinėse
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2009, Nr. 3 (65), p. 29-39
Keywords:
LT
Estija (Estonia); Lietuva (Lithuania); Latvija (Latvia).
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas yra atskleisti esminius tarptautinio industrinio mokymosi, vykstančio tarp įmonių sektorinėse vertės kūrimo grandinėse, veiksnius, remiantis Lietuvos baldų industrijos pavyzdžiu. Apibendrinant tyrimo rezultatus galima teigti, jog industrinio mokymosi sėkmė daugiausiai priklauso nuo partnerių įvairiapusiško suderinamumo, įtakojančio žinių ir technologijų perkėlimą. Dauguma straipsnyje išskirtų veiksnių yra vienaip ar kitaip susiję su artumo dimensijomis. Reikėtų išskirti pastebėtą tendenciją, kad užsienio partneriai dažniausiai inicijavo ilgalaikių santykių užmezgimą su vietinėmis baldų įmonėmis ir kad industrinio mokymosi procesai buvo aktyviausi pradiniuose bendradarbiavimo etapuose. Šie tyrimo rezultatai parodo, kad Lietuvos įmonių elgesyje stinga proaktyvaus požiūrio, nes jos dažniausiai rodo didesnį interesą ir aktyvumą mokytis tik tada, kai užsienio partnerių yra suformuojami ir „iš viršaus nuleidžiami“ nauji gamybos standartai. Dėl to kyla pavojus, kad gali būti nepakankamai pasinaudojama industriniam mokymuisi iš išsivysčiusių šalių palankia partnerių aplinka bei apsiribojama vien tarptautinių kokybės standartų pritaikymu. Vis tik industrinis mokymasis turėtų būti suvokiamas kaip tęstinis procesas, per kurį proaktyviu būdu yra įgyjamos būtinos pažangios kompetencijos. Lietuvos baldų įmonės turėtų išnaudoti galimybes perimti pažangias vadybines ir technologines užsienio partnerių žinias ir, jomis pasinaudojusios, pamažu, atskirais etapais pereiti prie tarptautinėse gamybos grandinėse didesnę pridedamąją vertę kuriančių veiklų.Reikšminiai žodžiai: Baltijos jūros regionas; Ekonominis pasivijimas; Industrinis mokymas; Pietryčių Azija; Tarptautinis vertės grandinės; Vėluojančios šalys; Žinių perdavimas; „vėluojančios“ šalys; Baltic Sea region; Economic catch-up; Economic catchup; Global value chains; Industrial learning; Knowledge transfer; Latecomer countries; South East Asia.

ENThe paper analyzes the international industrial learning in the value chains of the Lithuanian furniture sector. The concept of industrial learning usually stands for the diffusion and transfer of valuable industrial knowledge as the global lead firms distribute their activities in the international value chains across multiple local partners and thereby promote the processes of inter-organizational learning. Such processes accounted for the catch-up of South-East Asian industries, however, were little analyzed in other regions, such as the Baltic Sea region. The paper not only provides the theoretical framework for the analysis of the factors behind the industrial learning, but also presents the findings of in-depth structured interviews with the Lithuanian managers of furniture enterprises. Lithuanian furniture sector is a recent showcase of qualitative and quantitative growth through international cooperation. The findings indicate a generally favourable environment for industrial learning of Lithuanian enterprises in the Scandinavian value chains (namely, IKEA) due to the cultural, technological and geographical proximity. However, the industrial learning in the Lithuanian furniture sector has been mainly linked with manufacturing and technological activities, but little learning from the lead partner is noticed in the field of marketing and sales. The local companies should become more proactive in diversifying their production and gaining the competence from lead partner that is necessary for serving the end-markets. [From the publication]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23417
Updated:
2018-12-17 12:35:14
Metrics:
Views: 17    Downloads: 3
Export: