Prekių ženklo licencinės sutarties ir franšizės sutarties santykis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Prekių ženklo licencinės sutarties ir franšizės sutarties santykis
Alternative Title:
Correlation between trademark licence and franchice agreements
In the Journal:
Teisė. 2009, t. 73, p. 149-157
Keywords:
LT
Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTPrekių ženklo licencinė sutartis yra viena iš civilinių sutarčių, taip pat viena iš sutarčių dėl teisės į prekių ženklą rūšių. Franšizės sutartis ir prekių ženklo licencinė sutartis vienijamos daugelio panašių bruožų, nes abiejų sutarčių dalykas ir tikslas yra panašūs, tam tikri klausimai reglamentuojami analogiškai. Dėl šios priežasties kyla daug Lietuvos teisės doktrinoje išsamiai nenagrinėtų klausimų, susijusių su šių sutarčių santykiu: prekių ženklo licencinės sutarties ir franšizės sutarties kvalifikavimas ir iš to kylančios teisinės pasekmės, sutarčių atskyrimas ir jų autonominis statusas, franšizės sutartį reglamentuojančių teisės normų taikymo prekių ženklo licencinei sutarčiai pagal analogiją galimybės ir kiti susiję klausimai. Straipsnyje šie klausimai yra nagrinėjami remiantis užsienio literatūra, kurioje sutarčių tarpusavio santykis detaliai nenagrinėjamas, tačiau pabrėžiama, kad franšizės sutarties sudedamąja dalimi yra prekių ženklo licencinė sutartis. Straipsnyje panaudota literatūra atspindi tiek bendrosios, tiek kontinentinės teisės doktriną. Dauguma straipsnyje naudojamų specialiosios literatūros šaltinių yra susiję su išsamia teisinio ir ekonominio pobūdžio franšizės sutarties analize, šaltiniuose taip pat atskirai analizuojama prekių ženklo licencinė sutartis arba bendrieji pramoninės nuosavybės teisės klausimai. Sutarčių santykio aspektai straipsnyje analizuojami remiantis loginiu ir sisteminiu teisės aiškinimo būdais, analizuojant Civilinio kodekso ir Prekių ženklų įstatymo nuostatas bei jų santykį.Reikšminiai žodžiai: Prekės ženklas; Licencinė sutartis; Franšizės sutartis; Trademark; Trademark license agreement; Franchise agreement.

ENThe article investigates the correlation between franchise agreement and trademark license under the provisions of Lithuanian Civil Code and Trademark Law. The analysis shows that both contracts are autonomous and trademark license is usually the "core" inside of a franchise agreement. Franchise agreement is qualified mainly on the analysis of rights and obligations of the parties, the most important of which is quality control provision. Despite the fact that franchise agreement regulations provide with a number of detailed provisions of various aspects of a contract, such provisions cannot be applied unconsciously to a trademark license. However, even in such situation, certain legal questions of a trademark license are interpreted in the same way as in franchise agreement. [From the publication]

ISSN:
1392-1274; 2424-6050
Subject:
Related Publications:
Civilinė teisė. Prievolių teisė / Dangutė Ambrasienė ... [et al.]. Vilnius : Mykolo Romerio universiteto Leidybos centras, 2006. 607 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23024
Updated:
2018-12-17 12:33:37
Metrics:
Views: 65    Downloads: 9
Export: