Elektros energijos kainos vartotojui nustatymo metodai konkurencinėse rinkose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Elektros energijos kainos vartotojui nustatymo metodai konkurencinėse rinkose
Alternative Title:
Electricity consumer pricing methods in competitive markets
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2009, Nr. 14, p. 685-691
Keywords:
LT
Konkurencija / Competition.
Summary / Abstract:

LTAtlikus mokslinės literatūros analizę, straipsnyje aptarti į konkurenciją, paklausą orientuoti kainų nustatymo metodai, taip pat kaštų skaičiavimais pagrįsti kainos nustatymo metodai. Kadangi elektros rinkų struktūra, atvėrimo konkurencijai laipsnis yra nevienodi, todėl ir taikomų kainos nustatymo metodų yra įvairių. Straipsnyje susisteminta pasaulinė elektros energijos kainos vartotojui nustatymo patirtis, pateikti taikomų metodų privalumai, trūkumai, taikymo galimybės, taip pat aptartas ryšys tarp pasirinkto kainos galutiniam vartotojui nustatymo būdo ir kainos svyravimo rizikos. Pasaulinė elektros energijos kainos vartotojui nustatymo patirtis byloja, kad didžiausias dėmesys skiriamas kaštų skaičiavimais pagrįstiems metodams. Kai kuriose šalyse vartotojams leidžiama dalyvauti kainos nustatymo procese, sudarant galimybes reaguoti į dažnus kainos svyravimus. Tai pasiekiama, taikant realaus laiko kainos nustatymo metodą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elektros energija; Kaina; Metodas; Konkurencinė rinka; Electricity; Price; Method; Competitive market.

ENBecause of new trends (such as market liberalization, creation of new regulatory measures and other) that have been noticed in recent years, an increasing attention is paid to the retail electricity market and price formation in it. This article deals with the pricing methods applied for consumer price setting. Some advantages and disadvantages of these methods are presented. The global experience of price setting indicates that usually electricity prices are set using cost based methods, although some consumer-demand and competition based aspects are taken into account. Electricity prices for consumers are differentiated too. In some countries, electricity consumers are allowed to participate in the price setting process, creating opportunities to respond to the frequent price fluctuations. This is achieved by using real-time pricing method. This method shows that prices to consumers fluctuate hourly and prices, with some adjustments made, reflect electricity generation costs. There are some opportunities to hedge bills against electricity price fluctuations. Besides flat rate pricing method can be chosen by households that preferred price certainty. For this reason, the consumer agrees to pay to the supplier a risk premium and signs a contract for a fixed electricity price for a period of 1 or 3 years, or season. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Customer satisfaction and its importance for long-term relationships with service provider : the case of odontology services / Aistė Dovalienė, Agnė Gadeikienė, Žaneta Piligrimienė. Inžinerinė ekonomika. 2007, Nr. 5 (55), p. 59-67.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22303
Updated:
2020-10-23 19:58:27
Metrics:
Views: 15    Downloads: 1
Export: