How literature fulfils the function of the native environment

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
How literature fulfils the function of the native environment
Alternative Title:
Kaip literatūra atlieka gimtojo konteksto funkciją
In the Journal:
Filologija. 2009, Nr. 14, p. 37-47
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Anglų kalba / English language; Aplinkos apsauga / Environmental protection.
Summary / Abstract:

LTSąlygos, kuriomis elektroninė komunikacija pakeitė naujųjų kartų sampratą apie kultūrą, skaitymą ir mokslą, reikalauja iš naujo apibrėžti klasikinio išsilavinimo sąvokas, pavyzdžiui, grožinės literatūros potencialą, kuriuo niekas neabejojo per amžius. Straipsnio akstinas ir problema - skaitymo kultūros degradavimas. Mintis apie tai, kad grožinės literatūros galimybės leidžia jai atlikti gimtojo konteksto funkciją, yra pagrindžiama analizuojant, kaip literatūroje realizuojami visi trys supratimą komunikacijoje įgalinantys kontekstai: situacijos kontekstas, kontekstas ir kultūros kontekstas. Konkretus literatūros pritaikymas užsienio kalbos studijose tik apžvelgiamas, o literatūros kūrinių turiniui ir pažintiniam literatūros kalbos turiniui skiriamas ypatingas dėmesys. Straipsnyje pripažįstama Vilniaus universiteto Anglų filologijos katedros tradicija remtis literatūra anglų kalbos kaip užsienio kalbos studijose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Literatūra ir kalbų mokymas; Skaitymo būdai; Kontekstai; Situacijos ir kultūros kontekstai; Natūralioji aplinka; Literature in language learning; (ways of) reading; A decline in reading; Context; The context of situation; The context of culture; Co-text; Literatūra ir kalbų mokymas; Aplinka; Literature and language learning; Contexts; Enviroment.

ENWith electronic communication having altered the new generations' concepts of culture, reading and learning, it becomes exigent to redefine the basic concepts of classical education, such as the potential of imaginative literature. The problem which focuses the article is the deteriorated culture of reading. The idea of the potential of literature to fulfil the function of the native environment is grounded while analysing how literature realises all contexts (the context of situation, the co-text and the context of culture) active in communication and contributing to understanding. The concrete uses of literature in foreign language learning are only reviewed, while the content of literary works and the cognitive content of the language of literature receive some emphasis. The article appreciates the tradition of the Department of English Philology, Vilnius University, in teaching English as a foreign language through literature. [From the publication]

ISSN:
1392-561X
Related Publications:
Literature as a source of cognitive knowledge / Marija Liudvika Drazdauskienė. Kalbų studijos. 2002, Nr. 2, p. 5-13.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21919
Updated:
2020-11-13 17:24:45
Metrics:
Views: 9    Downloads: 4
Export: