Žiniasklaidos organizacijos nuosavybės struktūros ir žiniasklaidos priemonės šališkumo raiškos santykis (Lietuvos nacionalinių dienraščių tyrimas 2004 m. Lietuvos prezidento rinkimų kampanijos metu) : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žiniasklaidos organizacijos nuosavybės struktūros ir žiniasklaidos priemonės šališkumo raiškos santykis (Lietuvos nacionalinių dienraščių tyrimas 2004 m. Lietuvos prezidento rinkimų kampanijos metu): disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2009.
Pages:
208 p
Notes:
Dr. disert. (humanit. m.) – Vilniaus universitetas, 2009. Bibliografija.
Keywords:
LT
Politinės teisės / Political rights; Žiniasklaida / Mass media.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Relation between the ownership structure of the media organization and the expression of media partiality (research of Lithuanian national dailies throughout the 2004 Lithuanian presidential election campaign) Vilnius : [Vilnius University], 2009 34 p
Summary / Abstract:

LTDisertacijos objektas yra žiniasklaidos organizacijų nuosavybės struktūrų ir žiniasklaidos priemonių naujienų šališkumo ryšys. Remiantis organizacijų struktūros situacine, politinės ekonomijos ir žiniasklaidos socialinės atsakomybės teorijomis disertacijoje analizuojama žiniasklaidos organizacijos nuosavybės struktūros, reklamuotojų įtaka žiniasklaidos priemonės naujienų turiniui ir žiniasklaidos organizacijų rengiamų ir skleidžiamų naujienų objektyvumo problematika, šališkumo raiška tendencingose naujienose. Disertacijoje sudarytas žiniasklaidos organizacijos veiklos modelis apibrėžia politinės, teisinės bei ekonominės situacijos veiksnio, žiniasklaidos organizacijos nuosavybės ir valdymo struktūros, rinkodaros strategijos ir žiniasklaidos priemonės naujienų turinio šališkumo pobūdžio sąryšį. Disertacijoje analizuojamos Lietuvos nacionalinių dienraščių naujienų turinio šališkumo raiškos ir šiuos dienraščius leidžiančių bendrovių nuosavybės bei valdymo struktūrų sąsajos. Disertacijoje konstatuojama, kad žiniasklaidos organizacijos nuosavybės ir valdymo struktūra lemia žiniasklaidos priemonės naujienų šališkumo raiškos pobūdį.

ENThe object of the dissertation is the relationship between the ownership structures of media organizations and the news partiality of media outlets. Based on the situational theory of the structure of the organization, the theory of political economy and the theory of the social responsibility of the press, the dissertation analyses the influence of the ownership structure of the media organization, and advertisers on the news content of the media outlet, the problem of the objectivity of the news prepared and spread by media organizations, the expression of partiality in biased news. The dissertation offers a model for the activities of the media organization; the model establishes the correlation between the subject of political, legal and economic situation, the ownership and management structure of the media organization, marketing strategy and the expression of the partiality of the news content of the media outlet. The dissertation analyses the relation between the expression of the partiality of news content of Lithuanian national dailies and the ownership and management structures of the companies that publish these dailies. The dissertation states that the ownership and management structure of the media organization determines the expression of the partiality of the news content of the media outlet.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21631
Updated:
2022-02-07 20:08:35
Metrics:
Views: 21
Export: