Sociolinguistic and crosslinguistic aspects of the acquisition of English by Lithuanian university students : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Sociolinguistic and crosslinguistic aspects of the acquisition of English by Lithuanian university students: disertacija
Authors:
Publication Data:
Vilnius, 2009.
Pages:
223 p
Notes:
Disertacija rengta 2005-2009 m. Vilniaus universiteto Kauno humanitariniame fakultete. Dr. disert. (humanit. m.) - Vilniaus universitetas, 2009. Bibliografija.
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Sociolingvistiniai ir tarpkalbiniai lietuvių studentų anglų kalbos įsisavinimo aspektai Vilnius : [Vilniaus universiteto leidykla], 2009 46 p
Summary / Abstract:

LTŠioje disertacijoje, siekiant ištirti kalbos produkavimo fenomeną, taikomi psicholingvistikos, sociolingvistikos ir kognityvinės lingvistikos metodai. Šių dienų psicholingvistai atliko daugybę kalbos produkavimo tyrimų, siūlydami itin svarbų kalbos produkavimo modelį, kuris bus išsamiai išnagrinėtas. Tačiau, kaip dauguma mokslininkų įrodinėjo, vien tik kalbos duomenų nepakanka norint pateikti išsamų konkretaus kalbos vartotojo kalbos vartojimo vaizdą. Nepriklausomai nuo to, ar kalbantysis yra vienakalbis, ar dvikalbis, jo kalbos (-ų) sistema pati yra kalbančiojo šeimos, bendruomenės, kultūros ir kt. kalbos sistemų posistemė. Be to, dabartinės kognityvinės lingvistikos progresas nagrinėjant konceptualiąją metaforą, konceptualųjį derinimą ir konstrukcijų gramatiką teikia unikalių įžvalgų apie žodyno ir net pačių sąvokų struktūrą. Šioje disertacijoje yra nagrinėjamas daugiakalbių, kurie jau yra įsisavinę anglų kalbos sistemą, tačiau kurių kalbos įgūdžiai tebesivysto, kalbos produkavimas. Tokia sistema yra dinamiška ir priklauso nuo iš anksto nenumatomų kintamųjų, kurie šiame darbe pateikti bendrame skyriuje tarpkalbinė įtaka. Psicholingvistiniu šio tyrimo požiūriu siekiama nustatyti studentų kalbos vartojimo psichologinius aspektus. Sociolingvistiniu šio darbo aspektu pabrėžiamas poreikis išnagrinėti sociokultūrinę aplinką, kurioje tiriamieji įsisavino anglų kalbos sistemą. Kognityvinės lingvistikos aspektai leidžia giliau pažvelgti į kognityvinius ir konceptualius mechanizmus, kuriais grindžiamas besimokančiųjų konstrukcijų produkavimas studentams naudojant užsienio kalbą.

ENIn order to research the phenomenon of speech production, the thesis applies psycholinguistics, cognitive linguistics, and sociolinguistic approaches. Modern psycholinguists performed many played psycholinguistic speech production studies, offering a very important speech production model that will be examined in detail. However, as many scientists argued, linguistic data are not enough to provide a complete user specific language picture. Regardless of the speaker is monolingual or bilingual, the language(s) the system itself is the subsystem of speaker's family, community, and culture. In addition, current progress in the study of conceptual metaphor, conceptual coherence, and grammar structures provide a unique insight into the structure of lexicon and even concepts. This thesis analyses production of speech of multilingual persons, who have mastered the system of the English language, but whose stills are still developing. Such a system is dynamic and subject to unpredictable variables, that are delivered in general section of this work analysing cross-linguistic influence. Psycholinguistic approach of this research aims to set psychological aspects of students' language use. Sociolinguistic approach of this work highlights the need to examine the socio-cultural environment where the respondents learned the system of the English language. Cognitive linguistics approaches result in a deeper insight into conceptual and cognitive mechanisms underlying the production of students’, who learn foreign language, speech structures.

Related Publications:
Crosslinguistic influence as a problem for the language learning classroom / Algis Braun. Kalbų studijos. 2009, Nr. 14, p. 44-48.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/21081
Updated:
2022-02-26 13:00:58
Metrics:
Views: 17    Downloads: 5
Export: