Pedagoginės kategorijos bibliotekininkystėje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagoginės kategorijos bibliotekininkystėje
Alternative Title:
Pedagogical concepts of library science
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2009, Nr. 2 (47), p. 157-172
Keywords:
LT
Bibliotekos / Libraries; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje taikant teorinius metodus, nustatomos esminės pedagoginės bibliotekininkystės kategorijos: ugdymo tikslai, uždaviniai, funkcijos, priemonės. Istoriškai apžvelgiamos socialinės ir kultūrinės bibliotekininkystės ir pedagogikos integracijos prielaidos, pateikiami šio tarpdalykinio klausimo analizės rezultatai Lietuvos moksle. Įvertinant viešųjų bibliotekų galimybes ugdyti vartotojus, remiamasi prof. S. Šalkauskio pilnutinio ugdymo sistemos samprata. Išskiriami bibliotekų vartotojų dorinio, protinio, estetinio, fizinio ir religinio auklėjimo tikslai bei uždaviniai, įgyvendinami pagrindine pedagogine bibliotekinio darbo priemone - informacija (informacinėmis laikmenomis). Strateginis informacijos perdavimo būdas - skaitymas traktuojamas kaip produktyviausias ir prieinamiausias skaitytojų ugdymo(si) metodas. Individo skaitymo kultūros lygis, t. y. kokybinės ir kiekybinės skaitymo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pedagogika; Viešosios bibliotekos; Skaitymas; Pilnutinio ugdymo sistema; Librarianship; Pedagogy; Public libraries; Reading; And complete training system in the library; Stasio Šalkauskio pilnutinio ugdymo sistema; Librarianship; Pedagogics; System of integral education by Stasys Šalkauskis.

ENThe article deals with the main concepts of pedagogics, such as the functions, objectives, tasks and tools of education, in library and information science. Analyses is carried with the historical approach, tracing social and cultural premises of integration of library and information science and pedagogics, as well discussing general results of Lithuanian library and information science, concerning the matter. Theoretical analyses aimed at defining pedagogical scheme of public libraries in the education of library users according to the system of integral education by S. Šalkauskis. Goals of moral, intellectual and artistic calibre of library clientele and potentially performed tasks of moral, intellectual, artistic, devotional and physical education are detected. Information and its mediums are considered to be the tools of library education. Strategic mean of transmitting information in the public libraries - reading - is rated as likely to carry educative actions upon library users. Culture of reading (qualitative and quantitative characteristics of reading abilities) of library clients is directly related to their successful and positive participation in the process of (self) education. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Lietuvos bibliotekininkystė 1918-1940 metais (istoriografija) / Petras Biveinis. Bibliotekų tyrimai Lietuvoje. T. 3. Vilnius: Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, 2017. P. 129-175.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/20807
Updated:
2018-12-17 12:26:56
Metrics:
Views: 10    Downloads: 2
Export: