LTDinamiški pokyčiai, būdingi informacijos amžiui, turi lemiamą reikšmę įmonių konkurencingumui, o laikas tapo vienu iš esminių faktorių konkurencinėje kovoje. Straipsnio tikslas – pasiūlyti konkurencinių strateginių sprendimų formavimo modelį, kuris leistų kompleksiškai įvertinti išorinius ir vidinius įmonės konkurencingumo faktorius, lemiančius įmonės konkurencinę poziciją, sudarant konkurencinių strateginių sprendimų rinkinį; bei pasiūlyti modelį konkurencinių strateginių sprendimų įvertinimui, leidžiantį kompleksiškai įvertinti konkurencinių strateginių sprendimų tinkamumą verslo subjektui, atsižvelgiant į sėkmingas įgyvendinimo galimybes. Remiantis atliktu tyrimu, straipsnyje pasiūlytas konkurencinių strateginių sprendimų formavimo modelis. Vertinimo kriterijai yra grupuojami pagal turinį. Konkurencingumo faktoriams vertinti yra parinktas daugiakriterinis vertinimo metodas, leidžiantis objektyviau ir lanksčiau analizuoti išorinius ir vidinius konkurencingumo veiksnius. Pasiūlytas modelis yra pagrįstas kompleksiniu vertinimu. Remiantis atliktu tyrimu, straipsnyje taip pat pasiūlytas konkurencinių strateginių sprendimų vertinimo modelis. Pateikiamas pradinių vertinimo kriterijų rinkinys. Parengta konkurencinių strateginių sprendimų vertinimo sistema, kurią sudaro trijų lygių kriterijai: pradiniai, dalinai integruoti ir kompleksiniai integruoti. Pradiniai vertinimo kriterijai sujungti į penkias dalinai autonomines kriterijų grupes, kurios sutampa su antro lygio kriterijais, kurie savo ruožtu vėliau yra sujungiami į trečio lygio kompleksinius integruotus kriterijus.
ENThe article analyzes the problems of competitive strategic decisions formation and evaluation. The competitive strategic decisions formation and evaluation models based on combination of strategic decisions multiple criteria assessment are suggested to be applied. The core of multiple criteria assessment is composed of the system of three level criteria (primary, partly integrated and complex integrated). The proposed model is based on complex assessment, which facilitates the process of forming the competitive strategic decisions, allows to identify weaknesses and strengths of an enterprise and to form a smaller subset of competitive strategic decisions for further evaluation.