LTStraipsnio tikslas - ištirti turizmo bendrovių organizacinių struktūrų plėtros procesus, nustatant jų kaitos priežastis bei pasekmes. [...] Tyrimai rodo, kad turizmo versle vystant globalius susivienijimus gali atsirasti ir negatyvūs reiškiniai. [...] Turizmo versle produktas dažnai nėra materialus ir todėl gauti sinergijos efektai gali būti labai greitai nukopijuojami. Kai kopijavimas tampa akivaizdus turizmo bendrovės priverstos inicijuoti savo produkto portfelio peržiūrą bei diversifikaciją ir ieškoti naujų rinkos segmentų. Įvertindami konkurentų atėjimą ir išėjimą turizmo industrijoje straipsnio autoriai analizuoja jos gyvavimo konkurencinio ciklo modelį, kuriame ištirtas (išskirtas) atėjimo-išėjimo takas. Nustatyta, kad jo nuolydis parodo pokyčius rinkos struktūroje ir naujų organizacinių struktūrų poreikį. Ciklas parodo, kad rinka negali būti "tuščia", t.y. išėjusių iš jos vietą žaibiškai užima kiti. Taigi, turizmo industrijos gyvavimo konkurencinio ciklo analizė rodo, kad turizmo bendrovių organizacinių struktūrų plėtra yra objektyvus procesas, ypač išryškėjantis globalioje ekonomikoje. Straipsnio autoriai tiria turizmo industrijos gyvavimo konkurencinio ciklo modelį. Atlikti tyrimai rodo, kad turizmo bendrovių organizacinių struktūrų kaita globalioje ekonomikoje duoda sinerginį efektą ir tuo būdu padidina konkurencingumą bei daro įtaką rinkos struktūros pokyčiams. Autoriai išskiria ir negatyvias šio proceso pasekmes: prarandamas išskirtinai nacionalinis šakos pobūdis, mažėja organizacinių struktūrų lankstumas nuolat kintančioje verslo aplinkoje.
ENChanges and alterations in organizational structures of tourism companies have a vital influence on their competitive position in tourism market. Only those companies and industries (tourism industry is no exception) that continuously look for new business opportunities and skilfully apply them are capable of maintaining their competitiveness in the global economy. All the more, companies must react to changes in economic environment and evaluate tendencies of tourism representation forms. Thus, the purpose of this study is to investigate changes in organizational structures of tourism companies, defining their reasons and consequences. In order to achieve the purpose, the following scientific methods are applied in the study: analysis of economic literature, logical and comparative analysis of economic phenomena, graphic methods and their generalization. It can be deduced that new types of organizational business structures are to be considered one of important innovations, helpful in gaining and maintaining competitiveness in the global tourism markets. Global unions of businesses (networks), strategic alliances (unions) integrate various business activities that are dispersed in the global economic space. These activities make a united precisely functioning complex, which is one of the most important consequences of changes in organizational structures of tourism companies.