Дидактическое функционирование интерактивного диалога в университетском образовании студентов: условия и возможности

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Rusų kalba / Russian
Title:
Дидактическое функционирование интерактивного диалога в университетском образовании студентов: условия и возможности
Alternative Title:
Didactic Functioning of an Interactive Dialogue in University Education of Students: Conditions and Possibilities
In the Book:
Edukacja dla przyszłošci. T. 2. Białystok: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, 2005. P. 223-233
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami universiteto studentų intearkyvaus, dialoginio mokymo(si) sistemos modeliavimo būdai ir valdymo technologijos. Aprašoma tokio mokymo(si) metodologija bei atskleidžiama: teorinė interaktyvaus studentų mokymo(si) esmė, dialogo „dėstytojas-studentas“ didaktinis diskursas, teorinės–praktinės bei operacinės-procesualiosios šio mokymo(si) sistemos modeliavimo technologijos. Sudaromas konkretus dėstytojų ir studentų dialogo valdomas mokymo(si) modelis bei numatomos jo funkcionavimo sąlygos, galimybės, valdymo strategija. Nurodoma, jog intearkyvaus studentų mokymo(si) modeliavimas reikalauja iš dėstytojų didaktinio valdymo technologijų, kurios yra, kaip sudėtingi, kompleksiniai veiksmai. Jos apima studentų pagrindinių interaktyvaus mokymo(si) koncepcijų žinojimą, praktinio jų konstravimo ir rekonstravimo metodologijos bei metodų paisymą. Tokio pobūdžio veikla siejasi su: dėstytojo didaktinėmis nuostatomis į studentų mokymo(si) veiklos valdymą, pasirengimą kai kurias organizacines mokymosi funkcijas perduoti patiems studentams, suteikiant jiems teisę pasirinkti reikšmingus mokymo(si )būdus. Aiškinama, jog didaktinio modeliavimo technologijos priklauso nuo teorinių-praktinių ir operacinių dėstytojo veiksmų. Numatomas vienas iš pagrindinių tokios veiklos etapų, kurio pagrindą sudaro atitinkamų studentų mokymo(si) būdų parinkimas. Atskleidžiama, jog: operaciniai-technologiniai dėstytojo veiksmai glaudžiai siejasi su jo nuostatomis į intearkyvaus dialogo taikymą, studentų motyvavimą, siekiant mokymo(si) tikslų. Aiškinama, jog giluminiai ryšiai tarp mokymo(si) tikslų ir metodų apsprendžia studentų interaktyvaus mokymo(si) sistemos kaip nuolatinio dialogo „dėstytojas-studentas“, „studentas-dėstytojas“ funkcionavimo optimalumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Interaktyvus mokymasis; Taksonomijos; Didaktinis modeliavimas; Metodai; Studentai.

ENThe article analyses the methods for interactive training/learning system modelling and management techniques. The article describes such training/learning methodology and provides the essence of theoretical interactive training/learning, didactical discourse of a dialogue between a lecturer and a student, and theoretical-practical and operational-processual system modelling technologies. A specific training/learning model managed by dialogue between lecturers and students is designed and functioning conditions, possibilities, and management strategy is anticipated. It is described that modelling of interactive training/learning requires didactic management techniques from lecturers, i.e. rather complex activities. They cover mastering of key concepts of interactive training/learning among students as well as practical consideration of construction and reconstruction methodologies and techniques. This type of activity is related to didactic views of a lecturer towards management of teaching/learning activity, readiness to pass on some learning functions to students by providing them with a right to choose significant training/learning methods. It is described that didactic modelling technologies depend theoretical-practical and operational actions of a lecturer. The key stage of such activity is provided, the basis of which comprises of respective training/learning methods. It reveals that: operational-technological actions of a lecturer are closely related to his/her views to application of an interactive dialogue and motivation of students striving to achieve training/learning objectives. It is explained that in-depth relations between training/learning objectives and methods determine interactive training/learning as a continuous dialogue between a student and lecturer.

ISBN:
83-87256-90-0
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/1734
Updated:
2013-06-03 21:18:13
Metrics:
Views: 41
Export: