Naujosios viešosios vadybos principų išplitimas Lietuvos Valstybės kontrolėje ir Europos Sąjungos audito rūmuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujosios viešosios vadybos principų išplitimas Lietuvos Valstybės kontrolėje ir Europos Sąjungos audito rūmuose
Alternative Title:
Dominance of new management principles in National Audit Office of the Republic of Lithuania and the European Court of Auditors
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTLietuvos valstybės kontrolė (Valstybės kontrolė) ir Europos audito rūmai yra vienos svarbiausių Lietuvos ir Europos Sąjungos (ES) viešojo sektoriaus institucijų. Šių institucijų tinkamas orientavimasis į D. Osborne ir T. Gaebler išsamiai apibūdintus "Naujosios viešosios vadybos" (NVV) principus sąlyginai veiktų ir kitų viešojo sektoriaus institucijų atitinkamą orientavimąsi į NVV principus, o tai ženkliai pagerintų Lietuvos ir ES viešojo sektoriaus būklę. Tyrimo objektas - Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų būklė NVV požiūriu. Tyrimo tikslas - determinuoti NVV principų išplitimą Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų padaliniuose. NVV nereiškia plataus ir nekritiško privataus sektoriaus laimėjimų taikymo viešajame sektoriuje, tačiau reikalauja, kad valstybės tarnautojai būtų daugiau vadybininkai nei administratoriai. Atliktas tyrimas leidžia daryti tokias išvadas: dominuojantis bendras visų NVV principą išplitimo lygio vidurkis Europos audito rūmuose, kuris siekia net 3,9 balus, leidžia padaryti išvadą, kad minėta institucija yra pakankamai orientuota į NVV principus, o tai padidina pastarosios institucijos funkcionavimo kokybę bei reagavimo jautrumą į sparčiai besikeičiančias aplinkos sąlygas. Tuo tarpu bendras visų NVV principų išplitimo lygio vidurkis Valstybės kontrolėje buvo užfiksuotas kiek mažesnis ir siekė 3,3 balus. Remdamasis tokia situacija autorius teigia, kad Valstybės kontrolė atlikdama savo funkcijas vidutiniškai orientuojasi į NVV principus. Iš to išeina, kad minėtoje institucijoje yra didesnė įvairių problemų atsiradimo tikimybė, kurios dažnai sudaro biurokratijos pagrindą.

ENThe present flexible private sector is effectively responding to the changing conditions of the environment while the public sector is stiff and inflexible. The problem is that managers of the present public sector do not have knowledge of new public management and superficially understand the traditional public management model. A lack of knowledge of administrative and public management is a result of bureaucracy. Inasmuch as the new public management is quite a new sphere and little analyzed in Lithuania, we decided to plug to the principles of new public management and their pervasion between certain public institutions. Pervasion of the new public management principles between the most important Lithuania's and the European Union public sector institutions - National Audit Office of the Republic of Lithuania and the European Court of Auditors was researched and compared. Having accomplished the research it was determined: a) National Audit Office of the Republic of Lithuania is averagely oriented to the new public management principles, i. e., it has average flexibility, productivity and affectivity. Thus, this institution still has some manifestation of bureaucracy, b) The European Court of Auditors is sufficiently oriented to the principles of new public management and it means that this institution functions sufficiently effectively, flexibly and productively.

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Significance of public senior executives' competencies: the case of municipalities in Lithuania.. Public management for the future: innovative ways of governing and managing. Budapest, 2015. P. 1-17.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17159
Updated:
2018-12-17 11:41:35
Metrics:
Views: 10
Export: