LTStraipsnyje nagrinėjama reklamos istorija lietuviškoje periodikoje 1918-1940 m. Lietuviškos reklamos raida buvo analizuojami dienraščiuose "Lietuva", "Lietuvos aidas", "Rytas", "XX amžius", savaitraščiuose "Lietuvos ūkininkas", "Ūkininko patarėjas", žurnaluose "Naujoji romuva", "Tautos ūkis". Autorė registravo reklamos vienetų apimtį kiekviename šių leidinių numeryje. Rezultatai susisteminti diagramose, atspindinčiose bendrą dienraščių bei savaitraščių reklaminių skelbimų dinamiką nagrinėjamu laikotarpiu, ir grafikuose, rodančiuose reklamos sezoninius svyravimus. Atlikusi reklaminių skelbimų duomenų periodikoje skaičiavimus, autorė pateikė kiekybinių parametrų lyginamąją analizę, kuri parodė, kad aptariamu laikotarpiu skelbimų skaičius padidėjo. Kiekvienam spaudiniui buvo būdingi savi skelbimų skaičiaus svyravimai, priklausę nuo leidinio populiarumo, reklamų kainų, ypač ekonominės situacijos. Iš nagrinėtų dienraščių daugiausia reklamos buvo oficiozuose - "Lietuva", "Lietuvos aidas", iš savaitraščių - "Ūkininko patarėjuje". Tiriant reklamos periodiškumą, pastebėtos dvi pakilimo (pavasarį ir metų pabaigoje - lapkritį-gruodį) ir dvi smuktelėjimo (metų pradžioje - sausį-vasarį ir vasarą - rudens pradžioje) bangos. Išanalizavusi reklamos kokybinę raidą, autorė išskyrė keturis laikotarpius: 1918-1920 m., 1921-1926 m., 1927-1935 m., 1936-1940 m.,ir aptarė kiekvieno laikotarpio reklamai būdingas savybes.
ENThe article examines the history of advertising in Lithuanian periodical publications during the time period of 1918-1940. The development of Lithuanian advertising in such daily newspapers as “Lietuva”, “Lietuvos Aidas”, “Rytas”, “XX Amžius”, weeklies “Lietuvos Ūkininkas” and “Ūkininko Patarėjas”, magazines “Naujoji Romuva” and “Tautos Ūkis” is analyzed. The author registered the volume of advertisements in each issue of the said publications. The results are systematized in diagrams, reflecting the common dynamics of advertisements in daily and weekly publications during the period in question and in charts, showing the season related fluctuations of advertisements. Upon performing the calculation of the advertisements related data, the author provides a comparative analysis of quantity parameters, which shows that the number of advertisements increased during the time period in question. Each publication characterized with its own fluctuations of the number of advertisements, depending on the popularity of the publication, the prices of advertisements and, especially, the economic situation. Among the daily newspapers the largest number of advertisements was published in the official ones, i. e. “Lietuva” and “Lietuvos Aidas”, among the weekly newspapers – in “Ūkininko Patarėjas”. When examining the periodicity of advertising two waves of intensification (in Spring and towards the end of the year, i. e. in November – December) and two waves of decline (at the beginning of the year, i. e. in January – February and in Summer – the beginning of Autumn) are noticed. Upon analyzing the quality development of advertisement, the author distinguishes the following four periods: 1918-1920, 1921-1926, 1927-1935 and 1936-1940 and discusses the features, characteristic of the advertising in each of the said periods.