LTStraipsnio tikslas – istoriškai apžvelgti pavyzdinius ir probleminius koncertinių kanklių muzikos notavimo bei muzikinio teksto atlikimo atvejus. Tyrimo objektą sudaro 1948–2008 m. sukurtų originalių kūrinių koncertinėms kanklėms faktūros, jos notavimo principų bei atlikimo ypatumų analizė. Šį darbą inicijavo autorei kilusios problemos, su kuriomis ji susidūrė atlikdama kūrinių kanklėms muzikinį tekstą. Ji priėjo prie išvados, jog nemaža dalis kompozitorių yra paviršutiniškai susipažinę su techninėmis akademinio kankliavimo galimybėmis. Autorė tikisi, kad straipsnis sulauks reikiamo kompozitorių, muzikologų ir atlikėjų dėmesio, prisidės prie tolesnio originalaus koncertinių kanklių repertuaro formavimo.
ENThe aim of the article is to make a historical review of standard and problematic cases of musical notation for concert kanklės (zither) and the performance of a musical text. The object of the article comprises the facture of the original pieces for unaccompanied kanklės, created during the period of 1948–2008, as well as the analysis of notation principles and performance peculiarities. The present article was initiated by the performing problems of musical text in compositions for kanklės, confronted by the author in her performing practice and presupposing the inference that quite a few composers are smatter of the technical possibilities of academic performing on the instrument. The author expects this article to receive an adequate attention of composers, musicologists and performers and to contribute to further creation of an original repertoire for concert kanklės.