LTMintis suvienyti mokslininkus mokslinės veiklos skatinimui jau buvo gyva Motiejaus Valančiaus laikais, komet jis siekė įkurti šiam reikalui akademiją. Tačiau po 1863 m. sukilimo įvykusios Muravjovo represijos šį sumanymą sužlugdė. Vis dėlto ši mintis ir idėja vėl skleidėsi kartu su tautiniu atgimimu. Lietuvių katalikų mokslo akademijos (LKMA) genezė yra susijusi su Popiežiaus Pijaus X enciklika "Pascendi", kuri ragino burtis mokslo pažangai katalikus mokslininkus. Lietuvoje pirmiausiai susikūrusios katalikiškos "Žiburio", "Saulės" ir "Ryto" draugijos rūpinosi mokyklų tinklo plėtojimu. 1922 m. įsikūrusios LKMA įstatuose nusakomas jos tikslas - aukštojo mokslo lietuvių katalikų telkimas. Pr. Būčys ir A. Dambrauskas-Jakštas buvo pirmieji LKMA ideologai, stengęsi mokslų visuotinumą derinti su tautinių mokslų specifika. LKMA didžiausią dėmesį skyrė žmonėms, rėmė mokslininkų rengimą stipendijomis, iškėlė kultūrai nusipelniusius asmenis, rengė suvažiavimus, kurie pasitarnavo kaip platus ir autoritetingas Akademijos idėjų skleidimo forumas, suteikiantis galimybę reikštis individualiems mokslininkams. LKMA sprendė kultūrines, politines, moralines, tautinės, valstybinės egzistencijos problemas. 1940 m. sovietinė okupacija nutraukė LKMA sėkmingą veiklą, kuri 1960 m. vėl buvo atkurta išeivijoje, kur įvyko dešimt LKMA suvažiavimų, buvo rūpinamasi Suvažiavimo darbų, Šaltinių (Fontes), Metraščių tomų ir kitų knygų leidyba. LKMA vėl persikėlė į Lietuvą po jos Nepriklausomybės atkūrimo.
ENThe article aims at revealing the importance of methodologies for learner rational choice of profession for the development of social education. The understanding of rational choice of profession is conceptualised defining the peculiarities of rational choice of profession; furthermore, the impact of motives upon decision making with regard to the rational choice of profession is analyzed. Moreover, an overview of various diagnostic methodologies used in choosing a profession is presented. Information sources that help to make a rational decision on the choice of profession and their internet addresses are systematised; at the end of the article research conclusions are drawn.