LTĮ moksleivių ugdymą demokratinėje visuomenėje orientuoja Lietuvos švietimo reforma, kurios autoriai pabrėžia tolerancijos reikšmę. Todėl šio straipsnio tyrimo objektas – vyresniųjų moksleivių tolerancijos ypatumai. Straipsnyje aptariama tolerancijos esmė krikščionišku požiūriu ir atskleidžiamos šiandienos Lietuvos moksleivių pažiūros į šią vertybę. Krikščionišku požiūriu, svarbiausios tolerancijos apraiškos yra lygiateisiškumas, dėmesingumas, kantrumas, atlaidumas, taikumas ir taktiškumas. Ypač svarbi krikščioniška atsakingos tolerancijos samprata, padedanti kurti visuomenę, atvirą teigiamiems pokyčiams ir konstruktyviai bendradarbiaujančią siekiant bendrojo gėrio. Atliktas specialus tyrimas atskleidė esmines X–XII klasių mokinių tolerancijos ugdymo prielaidas. Pirmajame tyrimo etape (1999) dalyvavo per 400 įvairių Vilniaus miesto vidurinių mokyklų X–XII klasių mokinių, o antrajame (2000) – apklausta dar 133 vienuoliktų klasių moksleivių. Apie trečdalis tyrime dalyvavusių mokinių teisingai suvokė tolerancijos reikšmę ir maždaug tiek pat jų galėjo ją argumentuoti. Moksleiviams geriausiai sekėsi atskleisti lygiateisiškumo bei taikumo reikšmę. Sunkiausiai – kantrumo bei atlaidumo svarbą. Be to, pastebėta tendencija, kad vyriausiųjų mokinių (dvyliktokų) samprotavimai išsamesni, įvairiapusiškesni, ne tokie kategoriški. Vyresniųjų klasių moksleivės, lyginant su jų bendraamžiais vaikinais, teisingiau suvokė daugelio tolerancijos savybių reikšmę. Vis dėlto vaikinai teisingiau įžvelgė atsakingumo, taikumo, kantrumo bei atlaidumo svarbą.
ENTolerance in the Christian sense is based upon understanding the person, recognizing his value, respecting his freedom and basic rights. In this sense, tolerance is a very important condition for the further peaceful and constructive development of contemporary societies. Therefore, tolerance is not an aim in itself, but rather an instrumental value or strategy, which contributes toward reaching ultimate justice in both the personal and social fields. Because tolerance is needed most during disagreements and conflicts, it may also be considered as an important element of the Christian attitude toward enemies. The article looks at some results of the research on the tolerance of students in the X-XII grades. The research data indicated that approximately half of the students understand adequately the importance of tolerance in their personal and social life, but only one third of them could evaluate the importance of various manifestations of tolerance correctly Correlation analysis among various predictors of students' tolerance and some internal or external factors, which could be important for the development of their tolerance, revealed some statistically significant correlation. The results of the research gives a pedagogical basis for educating young people in the spirit of tolerance in the Christian sense.