LTStraipsnyje apžvelgiama vieno svarbiausių Lietuvos dailininko knygos kūrėjo Viktoro Petravičiaus kūryba ir tolesnė bibliofilinės dailininko knygos raida. Akcentuojamas ankstyvasis, ketvirtojo dešimtmečio pabaigos, Petravičiaus kūrybinės veiklos laikotarpis. Tuo metu buvo išraižytos klasikinių bibliofilinių dailininko knygų "Gulbė karaliaus pati" ir "Marti iš jaujos" iliustracijos. Šiais leidiniais pradedama lietuvių dailininko knygos istorija. Jie turėjo didelės įtakos dailininko knygos raidai. Šiuo periodu menininkai perėmė prancūziškosios "livre d'artiste" principus. Taip susiformavo lietuvių bibliofilinės dailininko knygos tradicija. Šią tradiciją, pradėtą Petravičiaus, toliau tęsė Vincas Kisarauskas. Deja, niekas nesirūpino publikuoti ir platinti jo bibliofilinių dailininko knygų. Visuomenė pasinaudojo proga susipažinti su savita Kisarausko kūrybos sritimi - dailininko knyga - tik paskutinįjį XX a. dešimtmetį. Bibliofilinės dailininko knygos estetikos įtaka juntama ir šiomis dienomis. Šiuolaikiniai XX a. paskutiniojo dešimtmečio - XXI a. pradžios dailininkai remiasi bibliofilinės dailininko knygos tradicija, suformuota Petravičiaus ir jo kolegos Pauliaus Augiaus-Augustinavičiaus. Jiems svarbi Petravičiaus specifinė kūrybinė maniera: vienodos baltos ir juodos spalvos proporcijos ir harmonija tarp vizualinio teksto ir meninio vaizdo.
ENViktoras Petravičius is one of the leading creators of the artist's books in Lithuania. Two of his illustrated books "Swan the King's Wife" and "The Daughter- in-Law from the Barn " became the classics of Lithuanian bibliophilic artist's book. Apparently, printing and publishing of these books was one the largest projects of artist's books in Lithuania. The early oeuvre of Petravičius in the 1930s had a great influence on the development of artist's books. During this period the principles of French livre d'artiste were adopted, and the tradition of the Lithuanian bibliophilic artist's books was formed. The tradition of Lithuanian bibliophilic artist's books, initiated by Petravičius, was continued by Vincas Kisarauskas. Unfortunately, no-one bothered to publish and spread his bibliophilic artist's books more widely in the Soviet time. The society seized the opportunity to get acquainted with the distinctive sphere of Kisarauskas' oeuvre - artist's books - only in the last decade of the 20th с The contemporary artists of the last decade of the 20th с and beginning of the 21st с refer to the tradition of the bibliophilic artist's books formed by Petravičius and his colleague Paulius Augius- Augustinavičius. Until present artists who work on artist's books consider the specific creative touch of Petravičius to be important: like the proportion of black and white and the harmony between visual text and images. The interpretation of the aesthetics of Petravičius' oeuvre supplements exclusive, small edition, and polygraphic books of contemporary artists.