LTStasys Ušinskas laikomas moderniojo lietuviškojo vitražo patriarchu, profesionaliosios vitražo mokyklos įkūrėju. Tačiau reikia pripažinti, kad šalia jo vitražų modernistinio monumentaliųjų kompozicijų stilizavimo reiškėsi ir romantiškos naujojo tradicionalizmo tendencijos. Modernistinį, novatorišką monumentaliųjų S. Ušinsko kompozicijų pobūdį tarpukario dailės kontekste atskleidė tyrinėtojai N. Tumėnienė, S. Budrys, L. Petrusevičiūtė ir kt. Jis, puikiai išmanydamas dailės istoriją, racionaliai išgrynino kiekvieno didžiojo meno stiliaus esmę, išskirdamas specifinius komponavimo principus, figūrų traktavimo ypatumus, stilistines charakteristikas. S. Ušinsko vitražai pasižymi architektonišku kompozicijos sandaros suvokimu ir dekoratyviu lokalios spalvos naudojimu bei "tapyba stiklu"- būtent tai ir yra stipriosios vitražo savybės. Dailininkas ant šių klasikinių komponavimo principų karkaso formavo modernias kompozicijas, kuriose atsispindėjo jo laiko estetika, ženklai, lietuviškosios liaudiškosios kultūros archetipai. Naujojo tradicionalizmo idėjoms plintant Lietuvos dailėje, klasikinių meno formų reabilitacijos akivaizdoje S. Ušinsko vitražų komponavimo principai regisi atliepiantys jo laikotarpio meno tendencijas. Klasikos ir modernizmo, krikščioniškosios ikonografijos kanonų ir tautinės tematikos darna būdinga dailininko kūrybai. Vitražistas niekada tiesiogiai nesekė senųjų stilių, todėl jo kūriniai nėra tiesioginė neostiliaus atmaina - vitražai alsuoja modernios epochos dvasia. Visapusiškas S. Ušinsko kūrybingumas nulėmė tai, kad šiandien Lietuvoje yra modernusis vitražas.
ENStasys Ušinskas is considered the patriarch of the modern Lithuanian stained glass and the founder of the professional stained glass school. However, one must admit that apart from stylization of modernistic monumental compositions of his stained glass, the romantic trends of the new traditionalism also manifested. The modernistic and innovative character of the monumental compositions of S. Ušinskas in the context of the interwar art was revealed by scholars N. Tumėnienė, S. Budrys, L. Petrusevičiūtė, and others. S. Ušinskas, being an art history expert, rationally distilled the essence of style of each great art by distinguishing the specific composition principles, figure treatment particularities and stylistic characteristics. S. Ušinskas’s stained glass characterizes with an architectonic comprehension of the composition, decorative use of the local colour and “glass painting”, which namely are the strengths of his stained glass. On the frame of the said classic composition principles S. Ušinskas formed modern compositions, which reflected the aesthetics, signs of the time and the archetypes of Lithuanian folk culture. As the ideas of new traditionalism were expanding in Lithuanian art, in the presence of rehabilitation of the classic art forms, the principles of composition of S. Ušinskas’s stained glass reflected the artistic trends of his period. The tune between classicism and modernism, the Christian iconography canons and national subjects is very characteristic of the artist’s work. S. Ušinskas never followed the old styles directly therefore his works are not a direct branch of the neo-style – his stained glass is full of the spirit of the modern epoch. Thanks to S. Ušinskas’s versatile creativity Lithuania has modern stained glass.