LTVizualinė semiotika, jau gerus porą dešimtmečių plėtojama bendrosios semiotikos šaka, kai kur, ypač Prancūzijoje ir Italijoje, seniai tapo patogiu įrankiu ne tik bet kokio periodo dailės, bet ir dizaino, reklamos, architektūros, teatro, kitų menų kūriniams analizuoti. Lietuvoje ši semiotika, priešingai nei literatūrologijoje jau įsitvirtinusi žodinių tekstų semiotika, dar žengia pirmuosius žingsnius. Vizualinė semiotika sudaro semiotinės menotyros bazę: ją papildžius reikiamomis žodinių ar muzikinių tekstų semiotinės analizės priemonėmis, gali būti sukurta solidi metodologinė bazė ne tik tradicinės dailės, bet ir multimediniams kūriniams analizuoti. Ypač daug galimybių teikia plastinio matmens analizė, leidžianti nuosekliai aptarti skirtingų išraiškos plotmių (vaizdinės, žodinės, garsinės) sandaros principus, parodyti jų specifiką ir nustatyti atitikimus. Be to, plastinio ir kitų reikšmės lygmenų sandaros palyginimas atskleidžia meninės kalbos savitumus ir suteikia objektyvių kriterijų meniniam kūrinio statusui įvertinti. Šio straipsnio tikslas - bendrais bruožais pristatyti vizualinės semiotikos principus, siūlomą analizės kelią ir galimus rezultatus. Siekiama ne pademonstruoti metodą - tam reikalinga praktinė analizė, - o supažindinti su instrumentais, kurie nėra visiškai tapatūs Lietuvoje jau įprastiems žodinių tekstų semiotikos instrumentams.
ENA work of art related to a certain point of view, systems of values and laws of its own time makes an attempt to render life experience in a complicated and diverse world where it has been created. In order to integrate more aspects of the specificity of current problematic life, complex ensembles of meaning arc being created while usual methods of art interpretation are not sufficient enough to reveal all of them. The semiotic method of art analysis offers tools necessary for the creation of the metalanguage that gives the potential to describe different dimensions of a work of art (visual, verbal, sonic, etc.), compare the principles of their construction, and present a consistent interpretation. This article attempts to present a milestone of visual semiotics of the French semiotics school that forms the base of semiotic analysis of art. Visual semiotics apt for the analysis of complex works of art, design, architecture, cinema, theatre, etc., is almost ignored in Lithuania.