LTXIX a. pabaigoje - XX a. pradžioje taikomoji grafika tapo itin patrauklia ir svarbia meninės raiškos dalimi Vilniaus kultūriniame gyvenime. Art nouveau stiliumi puošti meno žurnalai, knygos, afišos ir vienadieniai spaudiniai sudarė neatsiejamą modernėjančios visuomenės dalį. Tačiau kyla klausimas, ar šios grafinės puošmenos atliko tik estetinę funkciją. Ką reiškė XX amžiaus pradžios Vilniaus gyventojui žurnalo viršelyje, knygos atsklandoje ar menininko emblemoje nupiešta povo, gyvatės, gulbės ar kokia kita figūra? Kokia simbolinė prasmė ar tik užuomina į kažką kitą slypėjo po vizualiniu vaizdinių paviršiumi? Siekiant bent iš dalies atsakyti į šiuos klausimus pasitelkiami žymaus Vilniaus menininko Ferdinando Ruščico (Ferdynand Ruszczyc, 1870-1936) taikomosios grafikos pavyzdžiai, tiksliau tariant - 1903-1936 m. jo sukurti įvairūs grafiniai motyvai, aiškinamasi jų kilmė, paplitimas, simboline prasme tuometiniame kultūriniame kontekste. F. Ruščico kūryba pasirinkta neatsitiktinai - jo darbai (tiek tapyba, tiek grafika) buvo gerai žinomi XX amžiaus pirmosios pusės Vilniaus visuomenėje ir atskleidė tuo metu besiformuojančias modernios dailės nuostatas, kuriom buvo artimos art nouveau, simbolizmo idėjos, taip pat nacionalinės dailės paieškos.
ENAt the end of the 19th – beginning of the 20th century the applied graphics became especially attractive and important part of artistic expression in the cultural life of Vilnius. The art magazines, books, posters and bills formed an integral part of the modern society. However there arises the question whether the said graphic flourishes performed only the aesthetical function. What did a snake, a peacock, a swan or another figure, drawn on the cover of a magazine, on a headpiece of a book or an artist’s ex libris mean to a Vilnius resident of the beginning of the 20th century? What symbolic meaning or a hint to some other phenomenon was hidden under the visual surface of the image? In order to answer the said questions at least in part, the examples of applied graphics by the well-known Vilnius artist Ferdynand Ruszczyc (1870-1936) are employed, i. e. his different graphic motives, created in 1903-1936, their origins, spread and symbolical meaning in the cultural context of the period are attempted to be identified. Ferdynand Ruszczyc’s creative was chosen not incidentally – his works (both paintings and graphics) were well known within the society of Vilnius of the first half of the 20th century and they revealed the provisions of the modern art, which was in the phase of formation, close to art nouveau, the ideas of symbolism and search for the national art.