Slownictwo uczniów szkól polskich w Wilnie

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lenkų kalba / Polish
Title:
Slownictwo uczniów szkól polskich w Wilnie
Alternative Title:
  • Vilniaus lenkų mokyklų moksleivių leksika
  • Vocabulary of the students of the Polish schools in Vilnius
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Daugiakalbystė / Multilingualism; Lenkų kalba / Polish language; Semantika / Semantics.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas -- nustatyti, kiek yra taisyklinga Vilniaus lenkų mokyklų moksleivių gimtosios kalbos leksika, ir nubrėžti spręstinus uždavinius, kuriuos polonistinei didaktikai kelia daugiakalbystės situacija. Straipsnio autorė laikosi nuomonės, kad aktyvios daugiakalbystės sąlygomis skirtingų kalbų leksika funkcionuoja komplemcntacijos, kitaip tariant, dalinio įsiskverbimo principu. Straipsnyje išskiriamos įvairios bendravimo situacijų kategorijos, taip pat tam tikros tematinės sritys, kuriose aiškiai dominuoja viena iš kalbų. Iš straipsnyje pateiktos medžiagos matyti, kad tokiose tematinėse srityse, kaip sveikatos apsauga, prekyba ir paslaugos, susisiekimas, lenkų mokyklų moksleivių lenkų kalboje pastebimos bendrojo žodyno spragos. Jas užpildo citatos, žodiniai skoliniai, struktūrinės bei semantinės kalkės iš rusų ir lietuvių kalbų.Reikšminiai žodžiai: Vilniaus lenkų mokyklos; Daugiakalbystė; Komplementacija; žodynas; Semantinės kalkės; Polish schools in Vilnius; Multilingualism; Complimentory basis; Vocabulary; Copies.

ENIn the circumstances of vibrant multilingualism the lexis of the different languages functions on the complimentary basis, i.e. only partially covering one another. Different situational categories can be distinguished as well as the topic areas where the dominance of one of the languages is evident. The material presented in the article discloses that in the Polish speech of the students attending Polish schools there are gaps in the knowledge of the general vocabulary in such topic areas as health, shopping, services and communication. These gaps are tilled in with quotations, word borrowings, copies of the Russian and Lithuanian language structure and semantics. The aim of this article is to verify the competence in the lexis of the mother tongue of the learners of the Polish schools in Vilnius and to point to the tasks that the multicultural reality poses for the teaching of the Polish language. [From the publication]

ISBN:
9955-20-046-4
Related Publications:
Wybrane osobliwości słownictwa uczniów szkół polskich w Wilnie (w wieku wczesnoszkolnym) / Henryka Sokołowska. Tożsamość na styku kultur = Tapatybė kultūrų sankirtoje : zbiór studiów. T. 2 / pod redakcją Ireny Masojć i Henryki Sokołowskiej. Wilno: Edukologija, 2011. P. 573-584.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/1430
Updated:
2013-04-28 15:29:12
Metrics:
Views: 41
Export: