LTApie pirmuosius bažnyčios fundatorius ir mecenatus žinių išliko labai nedaug. Dar 1508 m. Dirvėnų tijūnas Vaclovas Bartoševičius su žmona Elžbieta Juškaite pastatė pirmąją šioje vietoje Romos katalikų bažnyčią ir aprūpino dvasininkus [Kviklys B. 1991. P. 376]. Pirmasis privilegijos raštas žuvo, tačiau jo turinį galima nuspėti iš Vaclovo sūnaus Jono Bartoševičiaus 1538 m. pakartotinai surašyto akto, kuriuo „draugų ir giminaičių patariamas" jis atnaujino tėvų fundaciją. Šio rašto nuorašas yra išlikęs vėlesniuose bažnyčios dokumentuose. Bažnyčiai buvo skirta: žemės sklypas, kuriame jau stovėjo bažnyčia bei klebonija, vadinamas Drangeliškėmis, ir kitas sklypas, taip pat jau nuo seno klebono naudojamas; šeši pavaldiniai iš Ketūnų ir Beržėnų su visomis savo prievolėmis; žemė, vadinama Unguriškiais, Grūstėje su dviem ten gyvenančiais pavaldiniais; dvi smuklės Sedoje. J. Bartoševičius bažnyčios tarnams išlaikyti taip pat skyrė dešimtinę iš trijų savo valdų - Sedos, Liolių ir Kolainių - bei miestelio smuklės činšo — 3 kapas ir 30 grašių lietuviška moneta. Bažnyčią tuo metu aptarnavo klebonas ir vikaras. Jiems išlaikyti buvo skiriama dar ir papildomų, kalėdojimo metu surinktų lėšų. Savo ruožtu Sedos klebonai buvo įpareigoti „teikti krikščioniškus patarnavimus jiems pavestai liaudžiai; kiekvieną dieną patys arba jų padėjėjai punktualiai aukoti šv. Mišias, švenčių dienomis atlaikyti sumą, sakyti žmonėms pamokslus, pamokymus, šventes su deramu puošnumu švęsti, ligonius lankyti" [SBA. 1839 m. inv.]. [Iš teksto, p. 72].
ENThe first Roman Catholic church was built at the same place by the "tijūnas" (landlord) of Dirvėnai Vaclovas Bartoševičius and his wife Elžbieta Juškaite in 1508. During the later period covering the 16th-19th centuries a lot of different changes in the architecture and the interior of the church were made. The main reason of all alterations was related with wishes of the foundators to make the church more nice and beautiful. The article informs the reader about all the investments of the supporters by the chronological order. Also there is a lot of details concerning the donations, repair-works, paintings, sculptures, flags, "arnotai" ("arnotai" - chasuble), the inventory of the graveyard as well and much more other things, taken from the written sources of the 16th-19th cc.