LTŠiame straipsnyje analizuojamos derybos dėl Europos Sąjungos (ES) finansinės perspektyvos 2007-2013 metais. Analizei pasirinkta Andrew Moravcsik'o liberalaus tarpvyriausybiškumo metodologinė prieiga, ES sprendimų procesą traktuojanti kaip dviejų lygių derybas (vidaus politikoje ir tarpvyriausybinėje arenoje). Tyrime siekiama atsakyti į klausimą: kas lėmė derybų eigos pakitimus ir galutinį susitarimą? Straipsnyje aptariama derybinės galios samprata liberalaus tarpvalstybiškumo teorijoje, derybų dėl ES naujosios finansinės perspektyvos eiga, valstybių nacionalinės preferencijos, atliekama pagrindinių finansinės perspektyvos projektų analizė, nagrinėjami valstybių derybinės galios šaltiniai. Straipsnyje daromos dvi pagrindinės išvados. Pirma, derybų dėl ES finansinės perspektyvos eigą ir rezultatus lėmė ekonominiai valstybių interesai ir derybinė valstybių galia. Antra, santykinius Vidurio ir Rytų Europos valstybių praradimus tarpvyriausybinėse derybose sąlygojo tai, kad jos yra pagrindinės ES paramos gavėjos.
ENThe article analyzes the negotiations regarding the financial prospects of the European Union (the EU) in 2007-2013. The methodological liberal intergovernmental access by Andrew Moravcsik, treating the EU decisions process as two-level negotiations (within the domestic politics and on the intergovernmental arena) was selected for analysis. The study makes attempts to answer the following question: what determined the changes in the progress of the negotiations and the final agreements? The article discusses the concept of the negotiating power in the liberal intergovernmental theory, the progress of the negotiations regarding the new financial perspective of the EU, the member states’ national preferences, performs the analysis of the main projects of the financial perspective and examines the sources of the states negotiating power. The article draws two main conclusions. First, the progress and results of the negotiations regarding the financial perspective of the EU were determined by the economic interests and negotiating power of the states. Second, the relative loss of the states of the Eastern and Middle Europe in the intergovernmental negotiations resulted from the fact that they are the main recipients of the EU support.