Italijos ir Lietuvos šeimų savigalbos grupių ugdomosios funkcijos raiška : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Italijos ir Lietuvos šeimų savigalbos grupių ugdomosios funkcijos raiška: disertacija
Publication Data:
Vilnius, 2006.
Pages:
185 p
Notes:
sert. rengta 2001-2005 m. Vilniaus universitete. Dr. disert. (socialiniai m.) - Vilniaus pedagoginis universitetas, 2006. Bibliografija.
Keywords:
LT
Italija (Italy); Lietuva (Lithuania); Vaikai / Children.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Manifestation of the educational function of the self-help family groups in Italy and Lithuania Vilnius : Vilniaus pedagoginis universitetas, 2006 27, [1] p
Summary / Abstract:

LTDisertacijos tyrimo objektas - Italijos ir Lietuvos šeimų savigalbos grupių ugdomoji veikla. Tyrimo tikslas – remiantis teorinėmis prielaidomis ir empiriniais duomenimis ištirti šeimų savigalbos grupių ugdomąją funkciją ir jos efektyvaus realizavimo galimybes. Atliktas pirmasis Lietuvos edukologijoje šeimų savigalbos grupių, kaip bendruomeninio fenomeno, tyrimas, atskleidęs ugdomosios funkcijos raiškos ypatumus šiose grupėse ir padėjęs nustatyti jos plėtotės galimybes. Empirinę ugdomosios funkcijos raišką šeimų savigalbos grupėse apibūdina savivertės pokyčiai, socialinės kompetencijos didėjimas, šeimos ir tarpasmeninių santykių gerėjimas, socialinio ir pilietinio aktyvumo tendencijos. Išskirti vidiniai ir išoriniai ugdomosios funkcijos veiksniai, sąlygojantys santykių tarp šeimos narių teigiamus pokyčius bei vaikų ugdymo kokybę, yra reikšmingi šeimos edukologijos raidai; savigalbos reiškinio, kaip veiksmingos pagalbos ir socialinės integracijos bei pilietiškumo ugdymo analizė gali būti naudojami kuriant ir plėtojant bendruomenės teorijos koncepcijas. Tyrimo rezultatai gali būti naudingi savigalbos grupes vedantiems vadovams ir ekspertams (socialiniams pedagogams, socialiniams darbuotojams, psichologams ir kt.), rengiant vadovėlius ir mokymo programas socialinio darbo ir socialinės pedagogikos studentams bei specialistams, kuriant savigalbos duomenų bazę, grupių bei organizacijų tinklus, susivienijimus, tobulinant socialinės, šeimos ir švietimo politikos strategijas. [LMT]

ENThe research object of this thesis is the educational activity of self-help groups of Italian and Lithuanian families. The purpose of the research: to research the educational function of self-help groups of families and the possibilities for its effective implementation based on theoretical assumptions and empiric data. The first research of family self-help groups in Lithuanian educology as a community phenomenon was carried out, and revealed the particularities of the expression of the educational function in these groups and helped to define its development possibilities. The manifestation of the empiric educational function in family self-help groups is defined by changes in self-worth, an increase in social competence, an improvement in family and interpersonal relationships and, tendencies towards social and civil activeness. Separate internal and external factors of the educational function, conditioning positive changes between family members and the quality of children’s education, are significant to the process of family educology. Analysis of the self-help phenomenon as an effective aid to social integration and civil education may be used to creation and develop community theory concepts. The research results may be useful to leaders and experts managing self-help groups (social pedagogues, social workers, psychologists, etc.), for the preparation of exercise books and teaching programmes for social work and social pedagogy students and specialists. They may also be used to create self-help data bases, networks of groups and organizations, associations, and for, improving the strategies for social, family, and education policies.

Related Publications:
Teorijos ir praktikos ryšio plėtotė socialinio darbuotojo profesinėje veikloje / Indrė Dirgėlienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2008, t. 20, p. 90-101.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12221
Updated:
2022-02-07 20:09:02
Metrics:
Views: 14
Export: