LTŽemaitija turtinga įvairių audinių. Taip lėmė ekonominės valstiečių gyvenimo sąlygos ir kaime susiklosčiusios tradicijos, kad XVIII a. pabaigoje - XX a. pradžioje daugumą buityje naudotų įvairių audinių moterys išsiausdavo pačios paprastomis kaimiškomis staklėmis. Turimų audinių kiekis, vingrūs, išmoningi jų raštai, spalvų darna, subtili puošyba rodė ne tik begalinį kaimo moterų darbštumą, grožio pajautimą, didelį norą puoštis ir gražinti savo aplinką, bet ir atspindėjo viso valstiečio ūkio turtingumą. Puošniausios ir turtingiausios raštais ir spalvomis yra lovatiesės, vadintos divonais, kapomis. Sodrių spalvų darna ir kontrastais išsiskiria išilgadryžės metmenų ripsu austos lovatiesės. Jų metmenys - įvairiaspalviai vilnoniai, ataudai - juodi, tamsiai pilki pakuliniai vienodo storio ar pramaišiui atausta storais ir plonais siūlais. Vienose lovatiesėse derinami spalviniai vienodo ar skirtingo pločio dryžiai, austi lygiai ar slanksteliais, kitų vidurys palanguotas, o kraštai paryškinti įvairiausių spalvų ruožais. XIX amžiuje - pirmoje XX amžiaus pusėje ataudų ripsu ar drobiniu pynimu austos skersadryžės lovatiesės. Vienose ritmiškai kartojasi 2-3 spalvų ruožai, kitose - vienspalviai platūs ruožai ir įvairiaspalvių siaurų ruoželių grupės. [p. 371].
ENSamogitia (Žemaitija) is traditionally known for the richness of its textiles. The living standards of the peasants and established village traditions meant that in the late 18t h-early 20t h centuries, many of the various textiles used in everyday life were woven by the women themselves on simple village looms. The quantity of textiles they had, the intricate and cleverly devised patterns, the colour combinations and subtle ornamentation not only demonstrated the overwhelming diligence of these village women, their sense of aesthetics and great desire to decorate themselves and their surroundings, but also reflected the wealth of the whole peasant household. The most elaborate and richest patterns and colours are found on the bedspreads, called divonas, or kapa. Lengthwise warp rep-woven bedspreads stand out for their intense colour combinations and contrasts. Their warps were from multicoloured wool yarn, while the wefts could be black or dark grey and of even thickness, or could feature a combination of thicker and thinner yarn. Some warp rep-woven bedspreads had stripes of even or different thickness, others had a plaid centre with the edges highlighted using different coloured stripes. In the 19c h-early 20t h centuries, there were lengthwise sttiped bedspreads made using a plain canvas weave or weft rep weave. Some of those bedspreads featured a rhythmical repetition of stripes in two or three colours, others had monochromatic wide stripes or groupings of multicoloured narrow bands. [p. 371].