LTJau XIX a. aprašymuose nurodoma, kad žemaičių drabužiai išsiskiria iš kitų regionų kostiumų spalvingumu, dažnai ir prabangumu, brangių moterų skarų ir karolių gausa, ne pilko milo, o spalvotais viršutiniais vyrų drabužiais. Senoviškesniais rūbais, turinčiais daugiau savitų vietinių btuožų, vilkėjo moterys. Jų drabužiams kelti griežtesni ir konkretesni reikalavimai, susiję su tradicijomis ir papročiais, su ikikrikščioniškais prietarais ir vėlesnėmis moralinėmis nuostatomis. Daug moterų drabužių pateko į muziejus. Vyrų kostiumas, kurio konservatyvumą dažniau lėmė tik turtas bei luominiai apribojimai, keitėsi greičiau ir buvo panašesnis j miestiečių aprangą. Vyrų drabužiais, išskyrus kai kurias spalvingesnes namų darbo detales, kur kas mažiau domėjosi įdomybių rinkėjai ir kolekcininkai, todėl dauguma jų spėjo sunykti, nesulaukę muziejų dėmesio. Visas išeiginis vyro kostiumas šiandien didžiąja dalimi yra atkuriamas remiantis užrašyta informacija ir ikonografija. [p. 361].
ENDescriptions from the 19t h century already indicated that Samogitian (Žemaitian) clothing stood out from the costumes worn in other regions for their colours, often also their extravagance, women's splendid shawls and the number of necklaces they wore, and men's outer clothing that was colourful rather than made from grey wool. Women wore older-fashioned clothing with more unique local features. The requirements for their clothing were stricter and more specific, being related to traditions and customs, pre-Christian superstitions and later moral provisions. Many examples of women's clothing found their way into museums. Men's clothing, which was more conservative mostly due to limitations based on material wealth and estate, changed at a quicker pace and was more similar to the clothing of townspeople and city dwellers. Amateur and official collectors were somewhat less interested in mens clothing, except for some of the more colourful hand-made clothing details, which is why a majority have simply disintegrated and have not drawn the attention of museums. The complete men's costume worn on special occasions is today mostly reconstructed based on written information and iconography. [p. 361].