Unikalus šv. Velykų sutikimo paprotys Pievėnų Nukryžiuotojo Jėzaus bažnyčioje

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Unikalus šv. Velykų sutikimo paprotys Pievėnų Nukryžiuotojo Jėzaus bažnyčioje
Alternative Title:
Unique Easter Tradition in Pievėnai Church of Crucified Jesus
In the Book:
Žemaitija. Vilnius : Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2020. P. 291-295
Summary / Abstract:

LTSalantų dvaro dokumentuose ne kartą yra minimos išlaidos Velykų kareiviams ir parakui. Pavyzdžiui, 1776 m. balandžio 7 d. kareiviais persirengusiems parapijiečiams, kurių keturiuose pulkuose buvo 70, už Viešpaties kapo saugojimą ir parakui pirkti išleistos 26 timpos. Bet jau XIX a. II-oje pusėje palaipsniui gyvus žmones pakeitė medinės skulptūros-lėlės. Ikonografiniai ir naratyviniai šaltiniai rodo, kad kareiviai persirengėliai Kristaus kapą kai kuriose šventovėse saugojo net iki Antrojo pasaulinio karo. Dabar jau ir skulptūros-lėlės dažniau guli bažnyčių palėpėse nenaudojamos, o gyvą šios barokinio spektaklio tradiciją vieninteliai Lietuvoje yra išsaugoję pievėniškiai. [p. 291].

ENThere are numerous references to costs allocated to Easter soldiers and gunpowder in the documents from Salantai Manor. For example, 26 tymphs were allocated on 7 April 1776 to parishioners dressed as soldiers (4 groups consisting of 70 soldiers) for guarding the Grave of Christ and for the purchase of gunpowder. However, by the second half of the 19A century, real-life guards were replaced with wooden statues-dolls. Iconographic and narrative sources indicate that in some houses of worship, the tradition of using mock soldiers to guard the tomb of Jesus continued until as late as "World Wat II. Today, the statues-dolls are more often found in the church attics rather than put to actual use, and the residents of Pievėnai are the only ones in Lithuania who keep this tradition of Baroque performance alive. [p. 291].

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/116924
Updated:
2025-10-06 20:44:07
Metrics:
Views: 1
Export: