LTVersle didelę įtaką organizacijai turi ryšiai su klientu. Ryšių su klientais valdymo sąvoka apima klientų aptarnavimo kokybės didinimo strategiją organizacijose. Klientui yra svarbu bendradarbiavimas, jog šiam kiltų pasitikėjimas organizacija ir jis jaustųsi svarbus. Jis visada nori turėti sklandžiausią aptarnavimą, gauti naujausius produktų ir paslaugų pasiūlymus, sulaukti įmonių pagalbos kad šios padėtų jam išspręsti iškilusias problemas. Taigi šiame darbe yra aprašomi būdai kuriais šie verslo procesai yra pasiekiami naudojant ryšių su klientais stiprinimo įrankį - asmeninį pardavimą. Asmeninis pardavimas ne tik padeda stiprinti ryšius su klientais, bet didina pardavimus ir prisideda prie rinkos plėtros. Šio straipsnio tikslas nustatyti ryšių su klientais stiprinimo priemones asmeninio pardavimo metu. Tyrimo metodai - mokslinės literatūros analizė, ekspertinis vertinimas (interviu), kokybinė turinio analizė. Tyrimo rezultatai rodo, kad analizuojama įmonė bei jos partnerės nenaudoja CRM sistemų. Visos keturios apklaustos įmonės patvirtino faktą, kad jų verslo srityje asmeninis pardavimas yra vienas reikšmingiausių būdų skatinti pardavimus, stiprinti ryšius su klientais ir išlaikyti senus bei pritraukti naujus klientus Raktiniai žodžiai: ryšiai su klientais, asmeninis pardavimas, CRM sistema.
ENIn business, the organization is greatly influenced by the relationship with the customer. The concept of customer relationship management includes a strategy to increase the quality of customer service in organizations. Cooperation is important for the client to build trust in the organization and feel important. He always wants to have the smoothest service, get the latest product and service offers, get help from companies to help him solve any problems. Thus, this paper describes the ways in which these business processes are achieved using a customer relationship building tool - personal selling. Personal sales not only help to strengthen customer relationships, but also increase sales and contribute to market development by identifying new customers and persuading them to buy more of the company's products. The purpose of this article is to identify measures to strengthen customer relationships during personal sales. Research methods - analysis of scientific literature, expert evaluation (interview), qualitative content analysis. The results of the research show that the analyzed company and its partners do not use CRM systems. However, only one in four companies surveyed uses this method. All four companies surveyed confirmed the fact that in their business, personal selling is one of the most significant ways to drive sales, strengthen customer relationships, and retain old and attract new customers. Keywords: customer relations, personal sales, CRM system.