LTDienos centre, per įvairias veiklas socialiniai darbuotojai ugdo asmenims turintiems intelekto negalią įvairius, savarankiškam gyvenimui reikalingus įgūdžius, siekdami padėti asmenims turintiems intelekto negalią siekti optimaliausio individui pasiekiamo savarankiškumo lygio, kad asmenys su minima negalia galėtų gyventi ir dalyvauti visuomenėje kuo savarankiškiau. Šiuo tyrimu siekta atskleisti socialinio darbuotojo patiriamus sunkumus veiklose su intelekto negalią turinčiais asmenimis dienos centre. Tyrimo metodai: kokybinė tyrimo strategija, pasirinktas duomenų rinkimo metodas – iš dalies struktūruotas interviu. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog informantės dienos centro veiklose su intelekto negalią turinčiais asmenimis patiria daug įvairių sunkumų. Sunkumai patiriami sociokultūrinėse, raštingumo, meninės raiškos, socialinių ir kasdienių savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo veiklose, dažniausiai - ugdant sveikos gyvensenos ir darbo įgūdžius. Ugdant klientų darbo įgūdžius patiriamus sunkumus lemia specialistų trūkumas, klientų motyvacijos trūkumas ir klientų neįgalinimas artimoje aplinkoje. Sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymo veiklose, ugdant klientų savarankiškumą, sunkumus lemia klientų ir artimųjų stereotipinis mąstymas ir Tabu tema darbuotojams, ugdant sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo įgūdžius sunkumai susiję su klientų artimųjų nebendradarbiavimu ir socialinio darbuotojo patiriamu beviltiškumo jausmu. Informančių nuomone, galimybės įveikti patiriamus sunkumus dienos centro veiklose būtų: specialių programų įtraukimas, profesinių kompetencijų tobulinimas lytiškumui ugdyti ir savarankiškumui skatinti, dažnesnis bendravimas su klientų artimaisiais ir naujų darbinio užimtumo veiklų formų paieška. Raktiniai žodžiai: dienos centras, intelekto negalia, negalia, socialinis darbuotojas, sunkumai, veiklos.
ENIn the day center, through various activities, social workers develop various skills necessary for independent living for persons with intellectual disabilities, with the aim of helping persons with intellectual disabilities achieve the optimal level of independence available to the individual, so that persons with said disabilities can live and participate in society as independently as possible. This study aimed to reveal the difficulties experienced by social workers in activities with persons with intellectual disabilities in the day care center. Research methods: qualitative research strategy, selected method of data collection – semi-structured interview. The results of the research revealed that the informants experience many different difficulties in the activities of the day center with persons with intellectual disabilities. Difficulties are experienced in socio-cultural, literacy, artistic expression, social and daily independent life skills development and maintenance activities, mostly while developing healthy lifestyle and work skills. Difficulties experienced in developing the work skills of clients are determined by the lack of specialists, lack of motivation of clients and disempowerment of clients in their close environment.In the activities of developing healthy lifestyle skills, while developing clients' sexuality, difficulties are caused by the stereotypical thinking of clients and relatives and the taboo topic for employees, while developing healthy nutrition and physical activity skills, difficulties are related to the non-cooperation of clients' relatives and the feeling of hopelessness experienced by the social worker. In the opinion of the informants, the possibilities to overcome the difficulties experienced in the activities of the day center would be: the inclusion of special programs, the improvement of professional competences to develop sexuality and promote independence, more frequent communication with clients' relatives and the search for new forms of employment activities. Keywords: day care center, intellectual disability, disability, social worker, difficulties, activities.