LTŠio leidinio tema koncentruota į suvokimo problematiką. Jame publikuojamuose straipsniuose mažai arba visai nekalbama apie kūrinius ir jų autorius per se, veikiau tyrinėjamos sąveikos tarp kūrinių ir suvokėjų. Į šias sąveikas, susitikimus, komunikacines situacijas žvelgiama problemiškai, turint omenyje, kad žiūrovo susitikimas su kūriniu niekad nėra betarpiškas, pagrįstas gryna estetine patirtimi. Feminizmo, pokolonializmo, diskurso analizės ir kitų kritinių teorijų paveiktoje menotyroje teigiama, jog suvokimo procesai yra neišvengiamai medijuoti, vyksta per tarpininkus, yra nulemti tiek materialinės ir institucinės kūrinių eksponavimo aplinkos, tiek juos supančio kultūrinio diskurso, tiek specifinių publikos patirčių ir lūkesčių. Būtent suvokimą veikiančius tarpininkavimo rėmus, mechanizmus ir praktikas vienaip ar kitaip analizuoja šio leidinio autorės.
ENThe theme of this publication concentrates on the problems of reception. The articles, published in this issue do not speak or speak very little about artworks and their authors per se; they research the interaction between the artworks and their viewers. These interactions, these meetings of the artwork and the viewer, the communication situations are seen as an important part of the experience of art, considering those meet ings as never being immediate or based on the pure aesthetic experience. Art criticism, influenced by critical theories of feminism, post-colonialism, discourse analysis and others, states that the processes of reception are inevitably mediated and implemented through an intermediary, are predetermined by the material and institutional surroundings of the exhib ited artworks, by the cultural discourse surround ing them and by the experiences and expectations of the public. The frames, mechanisms and practices of mediation that have an influence on reception are analysed from different perspectives by the authors of this issue.