LTInformacinės ir komunikacinės technologijos dvidešimt pirmajame amžiuje skverbiasi į visas veiklos sritis. Tai lemia, kad elektroninė prekyba yra vienas iš labiausiai augančių verslo sektorių. Dar visai neseniai žmonės negalėjo įsivaizduoti jokio kito apsipirkimo būdo kaip tik apsilankant prekybos vietoje. Tačiau Lietuvoje atsiradusi nauja niša – internetinė prekyba – keičia šį nusistovėjusį pirkimo būdą. Todėl šiame straipsnyje yra pateikta trumpa elektroninės prekybos atsiradimo istorija, technologinio determinizmo ir socialinio konstruktyvizmo požiūriai į e – verslą, elektroninės prekybos privalumai ir trūkumai, ateities perspektyvos bei atlikta antrinių duomenų analizė, siekiant sužinoti žiniasklaidoje pateikiamą visuomenės požiūrį į e – prekybą. Raktažodžiai: e-prekyba, internetas, informacinė visuomenė, e-prekybos vaidmuo, e-prekybos poveikis.
ENIn the twenty first century information and communication technologies have penetrated into all areas of activity. This implies that e – commerce is one of the fastest growing business sectors. A while ago, people could not imagine any other way of shopping than in the shopping centre. Lithuania, however, developed a new niche – Internet marketing, which has changed this well-established method of purchasing. That is why this article presents a short history and the origins of electronic commerce. Technological determinism and social constructivist approaches to e – business are discussed. Content analysis was applied in order to reveal advantages, disadvantages and future prospects of e-commerce.