LTŠiame darbe tiriama turinio marketingo įtaka politinės reklamos kūrimui, identifikuojami turinio elementai, kurie padeda suprasti ir įvertinti politinės reklamos turinio savybes, keliančias vartotojams abejonių dėl jų etiškumo. Empirinio tyrimo metodologija įgyvendinta keliais etapais: sudaryta Lietuvos politinių partijų reklamų duomenų bazė, atliktas reklamų turinio etiškumo ekspertinis vertinimas, jo rezultatai pritaikyti dirbtinio intelekto įrankiais sugeneruotų reklamų turiniui kurti. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog reklamų etiškumas panašiai atpažįstamas tiek realių, tiek dirbtinio intelekto sukurtų reklamų atveju, o svarbiausi kriterijai yra siejami su informacijos patikimumu, raktiniais žodžiais, ir vizualų įvaizdžiu. Pagrindiniai žodžiai: etiškumas, politinė reklama, dirbtinis intelektas, turinio marketingas.
ENThe research problem of the article focuses on possibility to apply content marketing principles and artificial intelligence (AI) for designing ethical political advertising. The research aim is to identify criteria and content elements that help to evaluate the characteristics and AI impact for political advertising content, which might raise doubts among users about their ethics. The empirical research methodology was implemented in several stages: a database of advertisements of Lithuanian political parties was created, an expert assessment of the ethicality of the advertisement content was carried out, and the results were applied to the creation of advertising content by artificial intelligence tools. The key results of the study enabled to conclude that the ethics of advertisements is similarly recognized both in the cases of real and AI-created advertisements, and the most important criteria are associated with the reliability of information, keywords, and visual image. Keywords: ethics, political advertising, artificial intelligence, content marketing.