LTStraipsnyje nagrinėjami pirkėjų įsiskolinimai ir jų įtaką įmonės finansiniams rezultatams, pirkėjų nemokumą sukeliančios problemos. Pateikiamos rekomendacijos bei būdai šių skolų vengimui ir mažinimui. Tema aktuali, kadangi vis labiau veikiant konkurencinėms sąlygoms, reikalinga naudoti tokias priemones ir būdus, jog tiek pati įmonė, tiek jos klientai būtų patenkinti sandoriais. Be to, pirkėjų įsiskolinimo riziką patiria kiekviena įmonė, todėl būtina detaliau išanalizuoti jų sukeliamas pasekmes ir būdus, kaip būtų galima šių pasekmių išvengti. Siekiant tai išsiaiškinti buvo atlikta trijų įmonių lyginamoji analizė ir nustatyta kaip pirkėjų įsiskolinimai veikia įmonės grynąjį pelną ir veiklą.
ENThis article focuses on the concept of late payments and their influence on financial results. Analysis of companies’ short solvency, buyers and suppliers turnover rates let to examine how effectively the short – term asset are managed. Implemented research on three different production companies showed, that trade receivables aren’t the main factor of net profit changes. Also, in this article some instruments and ways of reducing customers’ debt were given, which could help companies to manage theirs’ customers’ payments. This problem is relevant, because according to competition conditions, companies should use adequate tools and technics to reduce these late payments issues, since it’s a common thing in all companies in the world.