Vartotojų pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugomis pokyčiai Baltijos jūros regiono šalyse

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugomis pokyčiai Baltijos jūros regiono šalyse
Alternative Title:
Changes of consumers' satisfaction with health care services in the Baltic sea region
In the Journal:
Tiltas į ateitį. 2015, Nr. 1 (9), p. 67-71. [Bridge to the future]
Summary / Abstract:

LTSparti naujųjų technologijų pažanga stipriai keičia vartotojiškos visuomenės lūkesčius ir pasitenkinimo lygį sveikatos priežiūros paslaugomis. Sveikatos priežiūros paslaugų kokybės gerinimas yra kiekvienos valstybės tikslas, o vartotojų pasitenkinimas sveikatos priežiūros paslaugomis rodo šalies valdžios požiūrį į visuomenę ir jos gyvenimo kokybę, kuri priklauso ir nuo sveikatos priežiūros paslaugų. Vartotojų pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugomis tyrimų problematika yra pakankamai plati. Tarptautinės organizacijos, pavyzdžiui, Pasaulio Sveikatos Organizacija, „Health Consumer Powerhouse“, taip pat Europos Sąjungos Eurobarometro tyrimai jau daugiau nei dešimtmetį stebi ir pateikia informaciją apie vartotojų pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis. Šio straipsnio tikslas – palyginti vartotojų pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugomis pokyčius 2006 – 2014 m. Baltijos jūros regiono valstybėse. Tyrimo objektas – vartotojų pasitenkinimas sveikatos priežiūros paslaugomis. Straipsnyje analizuojama vartotojų pasitenkinimo samprata, vartotojų pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis sąlygojantys veiksniai bei pasitenkinimo sveikatos priežiūros paslaugomis indeksai ir jų pokyčiai 2006 – 2014 m. Apžvelgiama skirtingų Baltijos jūros regiono šalių pažanga ir skirtumai šioje srityje. Šiame straipsnyje taikomi mokslinės literatūros analizės, lyginamosios ir loginės analizės, apibendrinimo metodai.

ENThe rapid development of new technology advances strongly changes consumer society's expectations and satisfaction level of health care services. The aim of this article is to compare the changes of consumers’ satisfaction with health care services in the Baltic Sea region from 2006 to 2014. Methods used in this paper – the analysis of scientific literature, comparative and logical analysis, metadata analysis, generalization. This paper analyzes the concept of customer satisfaction, determinants of customer satisfaction with health care services. The results of Health Consumer Powerhouse and Eurobarometer showed that the most satisfied with their country's health care system is the Scandinavian countries. Whereas health care systems in Poland, Latvia and Lithuania were considered as the worst in the Baltic Sea region. Consumers’ satisfaction with health care services depends on various influencing factors such as human resources, physical environment, organizational aspects and even more factors. To conclude, all these factors depends on the countries selected management system and investment amount to health care sector.

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115397
Updated:
2025-05-27 15:48:41
Export: