Organizacijos lyderio įvaizdį formuojantys veiksniai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Organizacijos lyderio įvaizdį formuojantys veiksniai
Alternative Title:
Factors forming the image of an organization leader
In the Journal:
Tiltas į ateitį. 2014, Nr. 1 (8), p. 562-566. [Bridge to the future]
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos lyderystės ir įvaizdžio, kaip esminių organizacijos sėkmę ir nesėkmę lemiančių veiksnių, sąsajos XXI a. organizacijose. Atsižvelgdamos į dinamišką raidą šiandieniniame pasaulyje, pažangios organizacijos supranta, kad netgi tobulas vadovavimo funkcijų atlikimas negali ilgesniam laikui užtikrinti paprasto išlikimo. Tai sąlygoja ir naujų reikalavimų akcentavimą organizacijų lyderių įvaizdžio formavimo kontekste. Nepaisant nevienareikšmiško lyderystės reiškinio traktavimo, dažniausiai šiame procese yra akcentuojamas lyderio gebėjimas suburti kitus individus siekti bendro tikslo. Siekiant sukurti sekėjų palankumą, kuris ilgainiui tampa pasitikėjimu ar pasirinkimo priežastimi, reikia ne tik palankių išorinių aplinkybių, bet ir tinkamo lyderio įvaizdžio. Mokslinėje literatūroje lyderio įvaizdis yra tyrinėtas kai kurių užsienio ir Lietuvos autorių, tačiau stokojama darbų, kuriuose būtų identifikuojama lyderio įvaizdžio dedamųjų raiška organizacijos veikloje. Straipsnyje pristatomas organizacijos lyderio įvaizdį formuojančių veiksnių modelis. Modelis parengtas empirinio tyrimo metu identifikavus lyderio įvaizdžio dedamąsias, svarbias šiuolaikinių organizacijų veiklos kontekste.

ENThis article is based on the analysis of leadership and image, as the essential determinants for success or failure of the XXI century organization. There is no clear treatment of leadership phenomena even though leadership as a topic dominates in various scientific discourses for several centuries. Nevertheless the biggest emphasis in this process is the leader's ability to bring other individuals to reach a common goal. External circumstances is not the only one important aspect in order to reach an acceptance of the followers who eventually becomes a confidence or cause of choice, here the image of leadership also plays very important role. The leader's image is explored in scientific literature by some foreign and Lithuanian authors (V.Šilingienė in 2012, C. Criswell 2008), but there is a lack of works, that helps to identify leaders image components that are essential in the organization activity. This paper represents structural elements of leaders‘ image, distinguished by critical analysis of sources and reflection methods, shaping the image of the leader of the organization. The empirical study helped to identify essential leaders‘ image components in the context of modern organizations and the model of leaders‘ image was formed. The method of structured interviews was used to collect data, 8 respondents were.

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/115361
Updated:
2025-05-26 18:19:29
Export: