LTStraipsnyje analizuojami pagrindiniai pirkimų efektyvumo veiksniai. Prekybinių įmonių siekiamybė kuo daugiau parduoti bei tenkinti klientų poreikius, o efektyvus pirkimas yra naudingas ir valstybei, todėl apibūdinami pagrindiniai veiksniai lemiantys efektyvų apsipirkimą, kurie priklauso nuo pirkėjų tipo. Straipsnyje nustatyti viešųjų pirkimų etapai, nes viešieji pirkimai tampa vis svarbesni šalies ekonominei raidai, todėl būtinas aiškumas ir konkretumas vykdant pirkimus. Taip pat straipsnyje analizuojami šiai dienai vis labiau populiarėjančios elektroninės prekybos efektyvumas. Pagrindiniai žodžiai: efektyvumas, pirkimai, elektroninė prekyba, viešieji pirkimai.
ENThe article analyzes main key factors for efficient purchasing. Trading companies strive to sell as much as possible and satisfy customers. Research problem. How to increase consumer buying, taking into account effective purchase incentives. Research aim. To analyze key factors for efficient purchasing. Research methods. Scientific literature analysis and statistical data analysis. Key results and conclusions. Examining the factors of purchasing efficiency, it can be stated that efficient purchasing depends on external and internal factors. Company professionals who know their job can encourage customers to buy, but this requires a lot of skill and knowledge about the needs and expectations of the user. The involvement of suppliers and continuous improvement are essential to stimulate the procurement process. Effective purchasing factors - purposefully provided e-shop information and good store image - effective factors that will encourage the customer to buy. Keywords: efficient, purchasing, public procurement, online sales.