LTTyrimo tikslas – nustatyti programos ,,Išmok plaukti“ įgyvendinimo ir administravimo problemas Kauno mieste. Apklausoje dalyvavo pradinių mokyklų mokytojai ir plaukimo specialistai (140 respondentų). Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant SPSS 16.0 statistinių duomenų apdorojimo paketą. Skirtumų tarp grupių patikimumo vertinimui taikytas chi kvadrato (χ2) kriterijus. Nustatyta, kad su Vyriausybės priimta programa ,,Išmok plaukti“, skirta vaikų mokymui plaukti bendrojo lavinimo mokyklose, yra susipažinę 78,1% plaukimo specialistų ir tik 38,9% mokytojų. Pasak pedagogų, auklėtinių tėvų žinojimas apie programą ,,Išmok plaukti“ yra labai mažas – tik 17,9%, tačiau didžioji jų dalis – 84% pritaria jos įgyvendinimui. Treneriai ir mokytojai mano (90,4%), kad norint pakeisti esamą padėtį, tiesioginis tėvų supažindinimas su programa yra būtinas. Tai siūloma daryti klasės tėvų susirinkimų metu, vykdant teorinius ir praktinius seminarus, ruošiant dalomąją medžiagą, bei pasitelkiant masinės informacijos sklaidos priemones (televiziją, spaudą, radiją, internetą).Pagrindinės priežastys, trukdančios programos įgyvendinimui yra šios: didelis atstumas nuo mokyklų iki baseinų, bei sąlygų juos pasiekti nebuvimas; informacijos apie programą trūkumas ir mokyklų vadovų vengimas vykdyti plaukimo pamokas. Vertinant informacijos sklaidą, 76,9% plaukimo specialistų teigė, kad ji yra nepakankama. Mokytojų tarpe taip mano 47,2%, tačiau tiek pat jų (47,2%) negauna jokios informacijos (trenerių tarpe tokių yra 3,8%). Analizuojant informacijos sklaidos šaltinius nustatyta, kad 39% respondentų ją gavo iš spaudos, televizijos ir interneto, 31,3% – iš mokyklos vadovų. Tik 10,6% institucijų (miesto savivaldybė ir LR ŠMM), tiesiogiai suinteresuotos ir atsakingos už programos įgyvendinimą gavo informaciją. Išvada: sėkmingas programos įgyvendinimas priklauso nuo tinkamos informacijos sklaidos, moksleivių ir jų tėvų tiesioginio supažindinimo su projektu, programos vykdytojų tikslingo tarpusavio bendradarbiavimo, pakankamo finansavimo. Raktiniai žodžiai: plaukimo programa, mokytojai, moksleiviai, moksleivių tėvai.
ENThe aim of the research is to find out the problems of fulfilment and management of the programme „Learn to Swim“ in Kaunas city. Primary schools teachers and swimming specialists (140 respondents) were taking part in this inquiry. It was stated that 78.1% swimming specialists and only 38.9% teachers are familiar with governmental programme “Learn to swim”, dedicated to the swimming teaching of pupils in secondary schools. The teachers say that parents’ knowledge of the programme is very low-only 17.9%, but the biggest part of them - 84% agree to the fulfillment of this programme. Coaches and teachers (today’s situation. This must be done during parents’ meetings at school, during theoretical and practical seminars, offering some material to parents, also advertising these programmes in mass media (TV, Radio, websites, press). The main reasons interferring with successful fulfillment of the programme, are: too big distance between school and the swimming pool, impossibility to reach the swimming pool at all, the lack of the information about the programme, school heads avoiding to perform swimming lessons.76.9% of swimming specialists say that the dissemination of the information about this programme is not sufficient. 47.2% of the teachers are of the same opinion, and 47.2% of the teachers do not get any information at all (3.8% coaches do not get this information also). Analysing the information sources, it was stated that 39% respondents got this information from press, television and websites, 31.3% - from the heads of schools. Only 10.6% institutions (Town Municipality, Ministry of Education of Lithuania) , the ones who are responsible for the successful fulfillment of the programme, got the information. Conclusion: successful fulfillment of the programme depends on proper information, pupils and parents live acquaintance with the programme, programme members common work coordination and sufficient financing. Key words: swimming programme, teachers, schoolchildren, schoolchildren parents.