LTGyvenimo stiliaus samprata yra susijusi su skonio samprata socialiniuose moksluose. Sociologija skonius apibrėžia kaip santykinę poziciją turto ir prestižo rinkoje ir kaip asmeninį pasirinkimą, įtakotą išsilavinimo ir patyrimo, o taip pat kaip savanoriškai pasirinktą, kolektyviai palaikomą standartą. Visų šių veiksnių visuma lemia gyvenimo stilių. Tikslinga apibrėžti gyvenimo stilių kaip pripažintas vertybes arba skonius, kurie atsispindi vartojimo modeliuose. Remiantis etnografiniais statuso grupių gyvenimo būdo tyrimais, galima nubrėžti įvairių klasių gyvenimo stiliaus konsteliaciją. Išskiriami trys pagrindiniai ekonomiškai determinuoti gyvenimo stiliaus tipai: 1) įtakotas nuosavybės; 2) įtakotas profesijos; 3) įtakotas pajamų arba jų stokos. Didžioji dalis gyvenimo stiliaus modelių Lietuvoje yra įtakoti profesijos. Pagrindinis identiteto indikatorius šiame gyvenimo stiliaus klasteryje yra profesija arba tuo metu atliekamas darbas. Kai socio-ekonominė padėtis yra stabili, geriausias gyvenimo stiliaus rodiklis, kuriuo galima matuoti vartotojo elgesiu, yra gyvenimo ciklo pakopa. Nauji gyvenimo stiliai visuomenėje formuojasi, kai kinta visuomenės narių vertybės: nelieka minimalaus vertybių darnumo. Gyvenimo stilių diferenciacija siejama su dominuojančios kultūrinės tradicijos žlugimu, formuojantis naujai kultūrai. Gyvenimo stiliaus sąvoka yra pritaikyta marketinge ir siūlo būdą suvokti vartotojo poreikius ir norus. Didėjanti gyvenimo stilių reikšmė yra susijusi su vartotojiškos kultūros ir mentaliteto susiformavimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gyvenimo stilius; Vartojimas; Socialinė stratifikacija; Lifestyle; Consumption; Social stratification.
ENThe term "lifestyle" is used in many different everyday situations. In sociology lifestyle is used as the main construction for social stratification description and analysis. The term is closely connected with the term "taste" in social sciences. There lifestyle is defined in terms of shared values or tastes, primarily reflected in consumption patterns. Lifestyle may be defined as a given collectivity oken members are similar to one another and different from others both in the distribution of their disposable incomes and the motivations that underlie such distributions. In economic sense lifestyle refers to a pattern of consumption reflecting a person's choice of how to spend time and money, but in many cases it is also attitudes and values attributed to these behavioral patterns. The concept of lifestyle is one of the most widely used in modern marketing activities. It enables to understand consumers' everyday needs and wants, and allows to position a product or service in terms of how it will allow a person to pursue a desired lifestyle. In Lithuanian consumption patterns two value orientations coexist: modernist and postmodernist. Both orientations compete reflecting different taste patterns and new forms of habits. [From the publication]