Dinámica de la enseñanza de idiomas en el Instituto de lenguas extranjeras de la Universidad Vytautas Magnus: retos y perspectivas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Ispanų kalba / Spanish; Castilian
Title:
Dinámica de la enseñanza de idiomas en el Instituto de lenguas extranjeras de la Universidad Vytautas Magnus: retos y perspectivas
Alternative Title:
  • Dynamics of language teaching at the Institute of foreign languages of Vytautas Magnus university: challenges and perspectives
  • Vytauto Didžiojo universiteto Užsienio kalbų instituto kalbų mokymo dinamika: iššūkiai ir perspektyvos
In the Journal:
Darnioji daugiakalbystė. 2024, 24, p. 174-203. [Sustainable multilingualism]
Summary / Abstract:

LTŠio straipsnio tikslas – išanalizuoti užsienio kalbų mokymo ir mokymosi situaciją Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Užsienio kalbų institute, atsižvelgiant į daugiakalbystės skatinimą Europos Sąjungoje ir VDU kalbų politiką. Gimtosios kalbos ir bent dviejų užsienio kalbų mokėjimas pakankamu lygiu, kad būtų galima veiksmingai bendrauti, yra Europos Sąjungos dokumentuose įtvirtintas siekis. Straipsnyje nagrinėjama, kaip universiteto kalbų politika padeda įgyvendinti ES daugiakalbystės siekį ir kokie iššūkiai kyla jį įgyvendinant. Šiuo tikslu analizuojami duomenys apie kalbų mokymą VDU Užsienio kalbų institute per pastaruosius dešimt metų. Taip pat pristatoma 2022 m. pavasarį atlikta studentų apklausa, kuria siekta išsiaiškinti, kokie veiksniai daro įtaką kitų kalbų mokymuisi. Šių dviejų tyrimų rezultatai atskleidė: nors besimokantieji įgyja gero anglų kalbos vartotojo gebėjimų (C1 ir C1/C2 lygiai pagal BEKM skalę), nuolat mažėja besimokančiųjų kitų kalbų. Tik nedidelė dalis pasiekia įgudusio vartotojo lygį (B1–B2), o dauguma susipažįsta su nauja kalba ir baigia studijas pradiniu lygiu (A1–A2). Studentų atsakymai rodo,kad universitetų sistemoje yra galimybių tobulinti daugiakalbystės skatinimą; nepakankamas kalbų svarbos suvokimas, didėjantis anglų kalbos dominavimas, motyvacijos stoka ir su mokymusi susijusi neigiama patirtis daro didelę įtaką mažėjančiam susidomėjimui kitomis užsienio kalbomis, todėl kelia grėsmę daugiakalbystės politikos įgyvendinimui. Pagrindinės sąvokos: kalbinė kompetencija; užsienio kalbų mokymas ir mokymasis; daugiakalbystė.

ENThe aim of this article is to analyze the situation of foreign language teaching and learning at the Institute of Foreign Languages of Vytautas Magnus University (VMU), within the framework of the promotion of multilingualism in the European Union and the language policy of VMU. Knowledge of the mother tongue and at least two foreign languages at a sufficient level for effective communication is an aspiration set out in the European Union documents. In this study, we examine how the university's language policy contributes to the goal of EU multilingualism and thechallenges posed by its implementation. For this purpose, data on language teaching at VMU Institute of Foreign Languages over the last ten years are analyzed. In addition, asurvey conducted in spring 2022 is presented which aimed at finding out which factors influence the students’ learning of other languages. The results of these two investigations reveal that, while students acquire the proficient user level in English, there is a steady decline in the interest to study other languages apart English, and thenumber of students who choose other languages has been decreasing. Only a small percentage of them reach the proficient user level (B1–B2 on the CEFR scale), whereas the majority of them become familiar with a new language and end their studies at initial levels (A1–A2 on the CEFR scale).The students' responses suggest that there is room for improvement in the university system to promote multilingualism; the lack of awareness of the importance of languages, the increasing predominance of English and the lack of motivation, as well as the negative experiences associated with learning, have asignificant influence on the decline of interest in other foreign languages, thus constituting a major threat to the implementation of multilingualism policies. Keywords: linguistic competence; teaching and learning foreign languages; multilingualism.

DOI:
10.2478/sm-2024-0007
ISSN:
2335-2019; 2335-2027
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110280
Updated:
2025-02-21 14:32:00
Metrics:
Views: 16
Export: