LTTapytoja monumentalistė Gražina Vitartaitė - viena iš tų kūrėjų, kurie ne tik išliko atsparūs destruktyvioms tendencijoms mene, bet ir visada nuosekliai joms priešinosi ir savo visuomenine laikysena, ir pačia kūryba. Galėtume net pasakyti, kad šios menininkės ištikimybė klasikinei kultūros tradicijai, jos gebėjimas svariais žodžiais ir tikrą vertę turinčiais meninės kūrybos vaisiais liudyti grožio prakilnumą bei priešintis bjaurasties demonams įgyja iš tiesų monumentalų mastą - to ir dera tikėtis iš tapytojos monumentalistės, kuri pagarbą klasikai, meninei tradicijai ir didį dėkingumą gyvenimo bei profesijos mokytojams puikiai suderina su individualaus meninio stiliaus kultivavimu bei atkakliomis autentiškos kūrybinės savasties paieškomis. Gražinos Vitartaitės atsparumas efemeriškoms meninėms madoms atskleidžia labai stiprią šios menininkės asmenybę, jos tikėjimą savo talentu ir savaisiais dvasios galių ištekliais - juk tam, kuris žengia savo kūrybinio genijaus vedamas, nereikia, nudelbus akis į žemę, vergiškai pėdinti paskui kitus buldozerinių mados tendencijų provėžomis. G. Vitartaitė, kaip tikra individualiste, lenkia galvą ne prieš menkystas, o tik prieš kitas iškilias bei taurias asmenybes - kaip ir prieš laiko bei tradicijos patikrintas vertybes, niekada nekeliaklupsčiaudama aklų meninių tendencijų gaivalams, veikiantiems vien formaliai ir instituciškai, todėl visiškai nesunku suvokti priežastį, lemiančią tai, kad aristokratiškas šios tapytojos individualizmas kuo puikiausiai dera su jos tradicionalizmu: jokia asmenybė negarbina stabų vien todėl, kad jie stabai, kuriuos šlovina kiti, net jei tų kitų dauguma, o jei asmenybė atranda kažin ką, kas iš tiesų dieviška ir verta pagarbos, ji atranda tą dalyką pati, asmeniškai ir individualiai, savo laisva valia ir sąmoningu apsisprendimu [p. 80].
ENGražina Vitartaité, a monumentalist painter, is one of those artists who, in addition to withstanding the destructive trends in art, have also consistently resisted them both with their public position and their works. One might even say that her loyalty to the classical tradition of culture, her ability to attest to the stateliness of beauty and stand up to the demons of abomination with her weighty words and her creative fruits of true value have indeed gained a monumental scale, which is to be expected from a monumentalist painter who combines her respect for classics and art tradition and her great gratitude to her teachers of life and profession perfectly with the development of her individual artistic style and persistent search for authentic creative uniqueness. The immunity of Gražina Vitartaité to the ephemeral art fads reveals her very strong personality, her belief in her talent and her own resources of spiritual power; after all, no person who walks guided by his or her own artistic genius has a need to lower eyes and trod as a slave behind others in the tracks of bulldozer-like fashion trends. As a true individualist, Gražina Vitartaité bows her head only to other prominent and noble persons and to time-and-tradition-tested values, rather than mean scrubs, never kowtowing to the elemental forces of blind art trends, only nominal and institutional. All this makes it easy to understand the reason why her aristocratic individualism matches her traditionalism so well: no great person worships idols only because they are idols glorified by others, even if the others are majority. And when a great person finds something truly divine and worth respect, the person discovers that thing on their own, personally and individually, of own free will and by conscious decision.