LTMoksliniais tyrimais nėra nustatyti meninės gimnastikos sportininkių daugiamečio rengimo (bazinio ir specialaus) skirtingo amžiaus ir meistriškumo rengimo modeliai ir parengtumo modeliai bei jų sąveika, nepagrįstas rengimo ir varžybinės veiklos krūvių intensyvumas bei adaptacija fiziniams krūviams, varžybinės veiklos energinė sandara. Tyrimais nustatytos 11–15 metų meninės gimnastikos sportininkių rengimo optimizavimo prielaidos: 1) vienoda visų rengimo rūšių reikšmė ir didesnė negu kūno sudėjimas 11–12 metų mergaičių parengtumui; 2) esminis rengimo turinio kaitos poveikis 12–13 metų mergaičių parengtumui; 3) reikšminga specifinio rengimo įtaka 13–14 metų jaunučių parengtumui; 4) intensyvaus 14–15 metų jaunių rengimo modelio sandara. Optimalų daugiamečio meninės gimnastikos sportininkių bazinio ir specialaus (11–15 metų) rengimo modelį ir sąveiką su parengtumu sudaro: vyraujanti bazinio etapo (11–13 metų) sudėtingos kūno judesių technikos (r=0,723÷0,883 ir r=0,745÷0,895) ir choreografinio rengimo (28,2% ir 35,8%), taikant vidutinių dydžių apimties krūvius (11,5±2,8 val./sav.) programa; vyraujanti specialiojo rengimo etapo (14–15 metų) judesių su įrankiais technikos (r=0,708÷0,805) bei specifinio rengimo (varžybinių pratimų tobulinimo r=0,836) taikant intensyvius krūvius (201±11,6 tv./min) rengimo programa ir visais rengimo etapais skiriamas ypatingas dėmesys atletiniam rengimui (11,0–22,0%). Pateikiamos konkrečios 11–15 metų meninės gimnastikos rengimo programos ir praktinės rekomendacijos kaip valdyti jų rengimą. [Iš leidinio]
ENNot enough research has been carried out on the rhythmic gymnasts’ adaptation to physical loads, intensity of training and competitive activities, peculiarities of energy demands during the competition. Research has not established models of training and sport performance (as well as their interaction) of rhythmic gymnastics athletes of different age and sport performance levels (basic and special). In the research was revealed: 1) Models and interaction of basic period training and sport performance of 11–12 year old athletes; 2) Models and interaction of training and sport performance (12–13 year) in different periods; 3) Models and interaction of training and sport performance (13–14 year) in preparatory period; 4) Models and interaction of intensive training and sport performance of 14–15 year old athletes. Optimal long¬-sports performance of 11–15 year old gymnasts in rhythmic gymnastics is determined by: – the dominating program of difficult body movement technique (r=0.723÷0.883 and r=0.745÷0.895) and choreographic training (28.2% and 35.8%), applying moderate training loads (11,5±2,8 h/week), in the basic period (11–13 years of age); – the dominating program of the special training period for 14–15 year old gymnasts, including movement with tools technique (r=0.708÷0.805) and specific training (competitive routines – r=0.836), applying intensive training loads (201±11.6 beats/min) and athletic training receives particular attention in all training periods (11.0–22.0%). On the ground of research results were formulated conclusions and practical applications, which could manage to achieve higher results in important international competitions. [From the publication]