LTŠiame tyrime buvo analizuojami ryšiai tarp mokytojų darbo motyvacijos dimensijų, skiriamų savideterminacijos teorijoje, mokymo kokybės ir mokytojų gerovės. Skerspjūvio tyrime dalyvavo 40 Lietuvos mokytojų, kurios mokė trečios klasės mokinius. Tyrimo metu, remiantis mokytojų atsakymais, buvo vertinama mokytojų motyvacija dirbti mokytoja (šeši motyvacijos tipai, kurie sudaro autonominę bei kontroliuojamą motyvaciją ir amotyvaciją), mokymo kokybė (tam tikrų lietuvių kalbos ir matematikos mokymo praktikų taikymo dažnumas bei mokytojų suvoktas artumas mokiniams) ir du mokytojų gerovės rodikliai (saviveiksmingumas bei emocinis išsekimas). Tyrimo rezultatai atskleidė, jog tiek mokytojų autonominė (vidinė motyvacija, integruota ir identifikuota reguliacija), tiek kontroliuojama (introjektuota ir išorinė reguliacija) motyvacija teigiamai susijusios su lietuvių kalbos ir matematikos mokymo praktikų taikymo dažnumu, tačiau tik autonominė motyvacija teigiamai susijusi su mokytojų suvoktu artumu mokiniams. Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad mokytojų autonominė darbo motyvacija teigiamai susijusi su jų saviveiksmingumu, o amotyvacija – su išsekimu. Pagrindiniai žodžiai: WEIMS, darbo motyvacija, mokytojai, mokymo kokybė, gerovė. [Iš leidinio]
ENThis cross-sectional study investigated correlations between six types of work motivation (intrinsic motivation; integrated, identified, introjected, and external regulation; and amotivation), teaching quality, and well-being among primary school teachers. Forty Grade 3 teachers in Lithuania answered a questionnaire about their work motivation (six types), teaching quality (frequency of instruction and degree of affection), and well-being (self-efficacy and exhaustion). Concerning teaching quality, the results showed that both autonomous motivation (intrinsic motivation and integrated and identified regulation) and controlled motivation (introjected and external regulation) positively correlated with teachers’ frequency of literacy and math instruction, whereas only autonomous motivation positively correlated with teachers’ affection when interacting with their class. Regarding well-being, autonomous motivation positively correlated with self-efficacy, whereas amotivation positively correlated with exhaustion. Keywords: Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS), work motivation, teachers, teaching quality, well-being. [From the publication]