Prekariatas Lietuvos kine: vaizdavimo ir tematiniai ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Prekariatas Lietuvos kine: vaizdavimo ir tematiniai ypatumai
Alternative Title:
Precariat in Lithuanian cinema: representational and thematic tropes
In the Journal:
Menotyra. 2023, t. 30, Nr. 4, p. 264-276
Keywords:
LT
Kinas / Cinema; Migracija / Migration; Regionai ir regioninė politika / Regions and regional policy; Socialinė struktūra / Social structure.
Summary / Abstract:

LTRemiantis Andrew Rosso ir Guy Standingo suformuluotomis prekariato ir prekariteto sampratomis, straipsnyje analizuojama, kaip Lietuvos kino kūrėjų darbuose reflektuojamos šios visuomenės socialinio ir ekonominio nesaugumo apraiškos, išskiriamos ryškiausios prekariteto patirčių reprezentacijos ir naratyvai lietuvių vaidybiniame ir dokumentiniame kine. Autorė daro prielaidą, kad tik nedaugelis kino kūrėjų nagrinėja naująjį prekariatą kaip socialinę klasę, be to, ši tema labiau domina jaunosios kartos dokumentinio kino kūrėjus nei pripažintus vaidybinio kino autorius ar populiariojo kino kūrėjus, todėl nėra susiformavusių kodifikuotų ar universalių prekariteto ir prekariato reprezentacijų ir naratyvų. Tačiau filmuose galima identifikuoti dominuojančius tropus, pavyzdžiui, sisteminę dirbančiųjų klasės ir menkai apmokamos vidurinės klasės deprivaciją ir socialinį nestabilumą; vidinę migraciją ir emigraciją ieškant darbo užsienyje, kurias skatina regioninė nelygybė Lietuvoje. Raktažodžiai: Lietuvos kinas, prekaritetas, prekariatas, migrantai, skurstantys dirbantieji, reprezentacija. [Iš leidinio]

ENBased on the concepts of the precariat and precarity formulated by Andrew Ross and Guy Standing, this article discusses the insights of Lithuanian filmmakers into various manifestations of social and economic vulnerability of society and provides an overview of the most distinctive representations and narratives of the experiences of precarity in Lithuanian fiction and documentary films. The author suggests that only a small number of filmmakers deal with the new precariat as a social class, and this theme attracts the younger generation of documentary film makers rather than the established fiction auteurs or popular film makers. Therefore, no codified or universal representations and narratives of precarity and precarious have been established, although certain key tropes can be traced in the films, such as, for instance, systemic deprivation and social insecurity of the working class and the underpaid middle class or domestic migration and emigration in search for employment abroad prompted by regional inequality in Lithuania. Keywords: Lithuanian cinema, precarity, precariat, migrants, impoverished workers, representation. [From the publication]

DOI:
10.6001/menotyra.2023.30.4.3
ISSN:
1392-1002; 2424-4708
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/106048
Updated:
2023-12-27 15:39:40
Metrics:
Views: 5    Downloads: 2
Export: