The Complex of factors that determine why young people live, work and create businesses (invest) in rural areas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Complex of factors that determine why young people live, work and create businesses (invest) in rural areas
Alternative Title:
Kompleksas veiksnių, lemiančių jaunimo pasirinkimą gyventi, dirbti ir kurti (investuoti) kaimiškojoje vietovėje
In the Journal:
Keywords:
LT
Jaunimas / Youth; Regionai ir regioninė politika / Regions and regional policy; Migracija / Migration.
Summary / Abstract:

LTJaunų žmonių apsisprendimas išvykti iš kaimiškųjų vietovių ir toliau kurti savo ateitį miestuose dažniausia siejamas su didesnėmis sėkmės garantijomis, karjeros galimybėmis bei buitiniais patogumais. Neretai veržlaus, inovacijoms atviro ir geresnių gyvenimo sąlygų siekiančio jaunimo depopuliacija, vykimas iš kaimų į miestus riboja vietos plėtros procesus. Gyventojų skaičiaus pokyčiai ir populiacijos senėjimas neatsiejami nuo neigiamų ekonominių, socialinių pasekmių, darbo rinkos pokyčių bei gyventojų neveiksmingumo dėl naujovių baimės. Mokslinėje literatūroje dažnai nagrinėjamas probleminis kaimų populiacijos senėjimo klausimas, tačiau siekiant į kaimiškąsias vietoves pritraukti aktyvaus, išsilavinusio jaunimo, svarbu atskleisti veiksnius, lemiančius jaunų žmonių pasirinkimą likti gyventi, dirbti, investuoti (kurti) kaimiškosiose vietovėse. Siekiant atskleisti požiūrių įvairovę ir jų dermę ar skirtumus atliktas kokybinis atvejo analizės tyrimas, kuriame dalyvavo šeši aukštąjį išsilavinimą įgiję ir apsisprendę grįžti gyventi į X kaimiškąją vietovę jauni žmonės bei keturi išsilavinę jauni žmonės, kurie baigę studijas grįžo gyventi į X kaimą, bet vėliau priėmė sprendimą persikelti į miestą. Vienas iš informantų buvo jaunasis ūkininkas. Siekiant nustatyti požiūrį pasitelktas iš dalies struktūruotas interviu, kurio transkribuoti duomenys pateikti tekstine išraiška, toliau juos kategorizuojant pagal tam tikrą kodavimo sistemą ir taip atrandant tiriamas prasmes.Atlikta kokybinė turinio analizė. Išanalizavus tyrimo duomenis suformuluotos tokios išvados: jaunų žmonių požiūriu, jų pasirinkimą gyventi kaime nulėmė tokie veiksniai kaip pigesnis būstas; lengviau prieinamas ikimokyklinis vaikų ugdymas; galimybė pigiau įsigyti sveikesnio, ekologiško maisto; savitarpio pagalba ir pasitikėjimu pagrįsti kaimyniški santykiai; ramesnis gyvenimas; grynas oras; paveldėtas turtas; artimų giminystės ryšių puoselėjimas; šeimos narių pagalba; ūkininkavimas, orientuotas į užsienio rinkas. Kaip vieną iš gyvenimo kaimiškojoje vietovėje privalumų informantai įvardijo nuoseklesnį ir greitesnį karjeros siekimą. Visgi apibendrinus tyrimo duomenis nustatyta, kad nepaisant įvardytų privalumų, kaimiškosiose vietovėse jaunam žmogui labiausiai trūksta socialinių paslaugų ir pramogų įvairovės, o jų pačių iniciatyvas prisidėti prie šių paslaugų organizavimo riboja tam tikri išorės bei asmeniniai veiksniai. Todėl dalis informantų, pagyvenę kaimiškojoje vietovėje, pasirinko grįžti į miestą. Pagrindiniai žodžiai: jauni žmonės, išsilavinę žmonės, gyvenimas kaimiškojoje vietovėje, požiūrio tyrimas, apsisprendimas gyventi kaime. [Iš leidinio]

ENThe depopulation of young and active people, open to innovation, who seek better living conditions in rural areas is inseparable from various negative economic and social consequences. The purpose of the research is to reveal the main factors that determine the decision of young people to return to live, work and create businesses (invest) in X rural area. In order to attract educated youth to rural areas, it is important to reveal the factors that influence the decision to stay. A qualitative case study was conducted. A semistructured interview was used. Ten young people who decided to return to live in rural area X took part in the study. According to the respondents, their choice to live in the country was determined by factors such as cheaper housing, inherited property, accessible preschool education, healthier food at lower prices, fresh air, trust and relations based on mutual assistance, family support, farming, and orientation towards foreign markets. However, despite all these factors, young people mostly feel a lack of variety in social services. Also, their initiatives in the sphere of social service are limited. Key words: young people, educated people, living in a rural area, attitude research, deciding to live in a rural area. [From the publication]

DOI:
10.15181/rfds.v41i3.2542
ISSN:
2029-9370; 2351-6542
Related Publications:
Smart village development principles and driving forces: the case of Lithuania / Vilma Atkočiūnienė, Gintarė Vaznonienė. European countryside. 2019, vol. 11, no. 4, p. 497-516.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/105113
Updated:
2023-11-05 20:22:24
Metrics:
Views: 3
Export: