LTTarp visų taikomosios dekoratyvinės dailės vertybių, sukurtų Abiejų Tautų Respublikos magnatų įsteigtose ir išlaikomose jų dirbtuvėse, neabejotinai didžiausio dėmesio nusipelno kontušo juostos, mūsų dailėtyros literatūroje daugiau žinomos Sluc- ko juostų pavadinimu. Šis maždaug 3,30-5 m ilgio, 0,28-0,60 m pločio šilkinio audinio gabalas, kuriuo didikai ir bajorai susijuosdavo viršutinį drabužį - kon- tušą - pasižymi unikalia, nepakartojamai savita ornamentika, subtiliu koloritu, pagrįstu tauriųjų metalų (aukso bei sidabro) ir daugiaspalvių natūralaus šilko verpalų sąskambiu. Bet tas audinys yra ir pusiau rankinio audimo technikos stebuklas, kurį vargu ar įstengtų pakartoti šiandieninis tekstilės dailininkas. Ir dar vienas nuostabą keliantis dalykas: ši kontušo juosta kaip dailės kūrinys ir vertybė faktiškai yra kelių skirtingų meninių kultūrų sąveikos padarinys. Kalbant konkrečiau ir aiškiau, galima be išlygų tvirtinti, jog kontušo juosta - tai vienas ryškiausių (gal ir pats ryškiausias?) pavyzdžių, kaip Rytų ir Vakarų tradicijų susipynimas duoda naują, savitą ir tobulą meninį rezultatą. [Iš straipsnio, p. 102]
ENAmong all the treasures of Lithuanian and Polish historical art, the silk waistbands, which were used to girdle men's outfit-kontush in the 16th-18th centuries, deserve the greatest attention. They stand out nor only for their particularly high level of weaving technique but also for an original, greatly elaborate and subtle ornamentation, which witnesses the influence of Oriental decorative textile. In the present article, kontush waistbands are discussed from the aspect of the link with Islam art. An attempt is made to review the ways of their emergence, the reasons for their particular popularity, manners of use and symbolic significance. On the basis of archival and bibliographic material, the author discusses certain peculiarities of the brought authentic waistbands, concentrating the greatest attention on the points, which later will have the decisive importance for the local type of kontush waistbands in Oriental style. The mentioned type matured in the manufactory established in the residence of the magnates Radziwiłł family in Sluck, and it was adjusted to meet the needs and taste of the local consumer. In spite of great changes, the general character of Oriental local kontush waistbands, the composition of ornaments and quite a few motifs remained untouched. Their repertory, names and a plastic form are characterized at the end of the article. [From the publication p. 348]