Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų sudėtingų judesių išmokimo įvertinimas taikant parametrinį mokymą : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų sudėtingų judesių išmokimo įvertinimas taikant parametrinį mokymą: disertacija
Alternative Title:
Assessment of mastering complicated movements by children of junior school age by applying parametric teaching
Publication Data:
Kaunas, 2004.
Pages:
162 lap
Notes:
Dr. disert. (social. m.) - Lietuvos kūno kultūros akademija, 2004. Bibliografija.
Keywords:
LT
Fizinis ugdymas / Physical education; Vaikai / Children.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Estimation of mastering complex movements by children of junior school age applying parametric teaching Klaipėda, 2004 48 p. : schem
Summary / Abstract:

LTMokslinė problema: ar veiksmingas parametrinis mokymas mokant jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikus atlikti sudėtingus judesius, veiksmus, juos ilgai atsiminti ir pritaikyti naujomis sąlygomis. Tyrimo metodas - pedagoginis eksperimentas. Išvados: 1. Teorinė mokymo ir išmokimo esmės, jaunesniojo mokyklinio vaikų amžiaus judesių mokymo ir įgūdžių formavimo analizė parodė, kad mokant paprastų judesių veiksmingesnis yra parametrinis mokymas. 2. Mokant įvairaus sudėtingumo judesių ir jų derinių standartinio ir parametrinio mokymo veiksmingumas judesių išmokimo vyksmui yra skirtingas: kuo santykiškai sudėtingesnių judesių, jų derinių mokoma, tuo standartinio ir parametrinio mokymo veiksmingumo skirtumas judesių išmokimo vyksmui mažėja. 3. Įvairaus sudėtingumo judesius, jų derinius standartinio ir parametrinio mokymo grupių vaikai atsiminė ir atgamino skirtingai: sudėtingus judesius reikalaujančius tikslumo ir dar sudėtingesnius lokomocinius judesius ženkliai geriau atsiminė ir atgamino vaikai, mokęsi jų kintamomis sąlygomis esant didelei parametrų kaitai. 4. Standartinio ir parametrinio sudėtingų judesių mokymo veiksmingumas vaikų gebėjimui pritaikyti anksčiau išmoktus judesius, jų derinius naujomis sąlygomis – judesių kūrybingumui – priklauso nuo pasikeitusių sąlygų pobūdžio: sudėtingus lokomocinius judesius naujomis sąlygomis, kintant judesių struktūrai, esant jų pasirinkimo būtinybei, geriau atgamino ir pritaikė vaikai, naujų judesių ir veiksmų mokęsi parametriniu metodu. 5. Lyties požiūriu tirtų mergaičių ir berniukų naujų, sudėtingų judesių, jų derinių išmokimo eigos rodikliai buvo skirtingi: kiekybiniai geresni buvo berniukų, kokybiniai tiek berniukų, tiek mergaičių – adekvatūs. Kūrybingumo rodikliai geresni berniukų. [Iš leidinio]

ENThe problem: if parametric teaching effective in teaching children of junior school age to perform complicated movements, actions, to memorise them and apply them in new conditions. Conclusions: 1. The analysis of the theoretical essence of teaching and mastering, of teaching movements t and forming skills of children of junior school age showed that parametric teaching is more effective in teaching simple movements. 2. When teaching movements of different complexity and their combinations, the efficiency of standard and parametric teaching varies: the more complicated movements and their combinations are taught the more difference in the efficiency of standard and parametric teaching to the process of mastering movements decreases. 3. Children in groups of standard and parametric teaching remembered and reproduced movements of various complexity, their combinations differently: those children who learned complicated movements that required accuracy in changing conditions remembered them better. 4. The efficiency of standard and parametric teaching of complicated movements to children’s ability to apply the earlier mastered movements, their combinations in new conditions depends on the nature of changed conditions: those children who learned new movements and actions by means of the parametric method reproduced and adapted them in new conditions better. 5. The indicators of the study of mastering complicated movements and their combinations by girls and boys were different: boys showed better quantitative indicators, whereas qualitative indicators did not differ depending on sex. Boys had better creativity indicators.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/10410
Updated:
2022-02-07 20:09:19
Metrics:
Views: 13
Export: