LTKlaipėdos miesto administracijos įstaigų istorija, ypač naujausių laikų, yra faktiškai netyrinėta. Šiame straipsnyje atsispindi tik dalis šiuo metu tyrinėjamos minėtos temos problematikos. Straipsnio publikavimą padiktavo tam tikros problemos, su kuriomis susiduriama, kai pradedami analizuoti kiti sovietinės Klaipėdos aspektai, neturint supratimo apie administracijos struktūras ir jų įtaką miesto raidai. Be to, svarbu pažymėti, kad būtent šios temos nagrinėjimo prioritetiškumą diktuoja pati sovietų valstybės sistema, kurioje visuomenė priklausė nuo sistemos kur kas labiau nei sistema - nuo visuomenės. Šiame kontekste svarbu atkreipti dėmesį į instrumentus, per kuriuos sistema operavo visuomene. Straipsnyje skaitytojas bus supažindintas su pagrindinėmis pokario Klaipėdoje funkcionavusiomis vykdomosios valdžios institucijomis ir jų struktūrine organizacija. Taip pat bus aptarti kai kurie kadrų politikos Klaipėdos miesto vykdomosios valdžios institucijose aspektai. Straipsnis apima dvylikos pirmųjų pokario metų laikotarpį, nes 1957 m., decentralizuojant SSRS valdymą, vietinės valdžios įstaigoms buvo suteikta daugiau įgaliojimų (vietinio ūkio, butų statybos, vietinės teisėsaugos kontrolės srityse).
ENThe paper aims to examine a history of the local executive authorities in the city of Klaipėda in 1945-1957. It takes up with an organizational structure of these authorities which comprised the local party organization (party structure) and the local Soviet (Soviet structure) with its Executive committee. The first authority in the post-war Klaipėda was military one. It bossed around till 1946 limiting the functions of the civil authorities. Moreover, functional action of the executive in the first postwar years was rather complicated in that functions of both executive institutions were not definitely regulated. Besides, lack of professional administration officers was obvious while many of them merely weren't suitably prepared. The paper also analyses some aspects of the staff policy in the local authorities. It was settled that displacement of the first secretary of local Party committee and chairperson of Executive committee, occurred in 1946, was result of Lithuanian Communist Party Central Committee campaign, associated with the staff selection policy of USSR Communist Party Lithuanian Bureau. Analogical alterations in 1950 are associated with administrative-territorial reform realized in Lithuania. From official sources it appears that decisions of the 5th plenum of Lithuanian Communist Party Central Committee in 1953, provoked by Lavrenty Beria note, were not reversed after Beria's exception in Moscow and this enabled to realise a campaign of turning up into key positions so-called "national staff'. Massive replacement of the Russian nomenclature by the Lithuanians and lithuanianising of local party organization, however, instigated inadequate reaction of both the Russians and the Lithuanians because forthright consciousness of this widely proclaimed campaign in Klaipėda formed "anti-Soviet and anti-Russian spirits".